عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
یک نویسنده و مهدویت‌پژوه با اشاره به این‌که «امام زمان (عج) احیاگر جامعه هستند» گفت: امام مهدی (عج) ظهور می‌کنند تا وضع موجود را سامان‌دهی کرده و جامعه را به سمت وضع مطلوب سوق دهند.
عقیق:اسماعیل شفیعی سروستانی در همایش مهدویت، یاران و یاری دهندگان امام مهدی(عج)، با اشاره به این‌که «جوانان به دنیا دلبستگی ندارند و قلب آن‌ها زمینی، خاکی، سیاه، آلوده، ستبر و کلفت نشده ‌است» اظهار کرد: به همین سبب جوانان به راحتی عاشق شده، سخن شاعرانه گفته و به راحتی می‌توانند گریه ‌کنند.
وی با اشاره به زنده بودن قلب جوانان اضافه کرد: جوانان به جای عشق معامله نمی‌کنند و به جای محبت ورزیدن سوداگر نمی‌شوند و این در حالی است که میانسالان به سادگی نمی‌توانند از مال خود چشم‌پوشی کنند زیرا قلب افراد میان‌سال همچون ریشه‌های نخل کهن محکم به زمین چسبیده است.
این مهدویت پژوه با بیان این‌که «فراز و نشیب‌ها در جوانی زیاد به چشم می‌خورد و از ویژگی‌های دوره جوانی است» تصریح کرد: آرمان‌خواهی، مبارزه علیه ظلم، طغیان علیه بیدادگری، برهم زدن وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب، درهم شکستن عادات معتاد شده، تاسیس و ایجاد نوآوری از دیگر شاخصه‌های این دوره از زندگی است.
این نویسنده با بیان این‌که «جوان آرمان‌خواه به مهدویت بسیار نزدیک است» خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) بهار هستند و قلب جوان نیز به سبب زنده بودن و احیاء، به فصل بهار تشبیه می‌شود از این رو قلب جوان به امام مهدی(عج) بسیار نزدیک خواهد بود.
سروستانی با اشاره به این‌که «امام مهدی(عج) همچون دیگر ائمه هدی(ع) احیاگر هستند» افزود: وقتی دین در زمان امام حسین(ع) می‌میرد ایشان قیام می‌کنند به همین صورت وقتی دل‌ها می‌میرد، دین پوسیده شده و رنگ می‌بازد و همچون پوستینی رنگ و رو رفته می‌شود، امام (عج) ظهور می‌کنند و جوان که قلبی زنده دارد، روح و جانش به سرعت با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کرده و پیوند می‌خورد.
وی با بیان این‌که «اکثریت یاران امام زمان (عج) را جوانان تشکیل می‌دهند» ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند: یاران امام مهدی(عج) همگی جوان هستند و پیران به اندازه نمک در غذا در میانشان به چشم می‌خورد.
این مهدویت‌پژوه با اشاره به این‌که «امام عصر(عج) امام عدل و عدالت هستند» تاکید کرد: جوان وقتی می‌بیند که جایی ناهنجاری وجود داشته و مردمانی بی‌اصل و نسب به تاراج اموال مردم مشغولند در حالی که جماعت زیادی گرسنه می‌مانند، همچون امام زمان خود تاب نخواهد آورد چراکه از دیدن این همه ظلم، جور، فسق، فجور و ناهنجاری قلبش می‌گیرد و نمی‌تواند اوضاع را بر همین منوال نظاره کند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین