عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
مدير كل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: سه هزار و 624 زائر در ايام اربعين امسال از مسير دريايي بندرخرمشهر- بصره تردد كردند.
عقیق: مدير كل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: سه هزار و 624 زائر در ايام اربعين امسال از مسير دريايي بندرخرمشهر- بصره تردد كردند.
عادل دريس شامگاه يكشنبه در گفت و گويي افزود:اين تعداد زائرين از مسير دريايي بندر خرمشهر به مقصد بصره و بالعكس به صورت رفت و برگشت تردد كردند.
وي اظهار داشت:اعزام زائران اربعين حسيني از طريق مسير دريايي خرمشهر به بصره با سه فروند شناور با ظرفيت 540 زائر انجام شده و هم اكنون نيز اين جابجايي ادامه دارد.
دريس، مسافت بندرخرمشهر تا بندربصره را 12 مايل دريايي ذكر كرد و گفت:اين مسير دريايي تقريبا يك ساعت به طول مي انجامد.
مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر اضافه كرد:سال گذشته سه هزار و 435 زائر از طريق مسير دريايي بندرخرمشهر به مقصد بصره سفر كردند و امسال نيز پيش بيني مي شود استقبال بيشتري از اين مسير دريايي صورت گيرد.
پايانه بين المللي خليج فارس با برخورداري از دو پست اسكله و ظرفيت خدمات رساني به يك هزار و 200 زائر در روز، به عنوان يكي از بزرگترين و مجهزترين پايانه هاي مسافري دريايي منطقه شناخته مي شود.
اعزام زائران عتبات عاليات از طريق مسير دريايي بندرخرمشهر به مقصد بصره از ابتداي آذر ماه آغاز شد و روزانه بين دو تا سه سفر انجام مي شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین