عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
زائر هندی در حرم مطهر رضوی:
زائر هندی حرم مطهر رضوی گفت: معماری و بناهای مجموعه حرم مطهر رضوی نشان دهنده اندیشه های اسلامی و شیعی است.
عقیق: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، گروهی از زائرن از کشور هندوستان به حرم مطهر رضوی مشرف و پس از توفیق زیارت از برنامه هایی که توسط اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود، بهره مند شدند.
«یاسمین» یکی از زائران هندی با بیان اینکه برای چهارمین بار است به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شوم، گفت: این حرم مطهر بسیار زیباست و در هر بار آمدنم تغییرات زیادی را شاهد هستم.
وی با بیان اینکه با حضور در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) احساس سبکی می کنم، ابراز کرد: انسان با حضور در این مکان مقدس امید در قلبش جوانه می‌زند و از درون قلب‌ها روزنه هایی به آسمان گشوده می‌شود.
وی افزود: در حرم مطهر انسان می‌تواند با امامش حرف بزند و مکانی است که فرصت خلوت، سکوت و آرامش را به انسان هدیه می‌دهد.
یاسمین معماری و هنرهای زیبای به کار رفته در حرم مطهر رضوی را همواره مورد توجه بازدیدکنندگان و زائران دانست و افزود: هنرهای چشم نواز این مکان مقدس که از سر عشق و ارادت به ساحت حضرت رضا(ع) خلق شده است، هر بیننده ای را مبهوت و مجذوب خود می کند.
وی ادامه داد: هندوستان یکی از کشورهایی است که از لحاظ معماری و هنری از جایگاه بالایی برخوردار است، اما معماری که به دست شیعیان و مسلمانان ساخته شده از زیبایی و جذابیت بیشتری برخوردار است.
زانر هندی افزود: اصول به کار رفته در هنرهای اسلامی کاملا فطری است، به همین دلیل این هنر زیبا می تواند در آمادگی روحی انسان برای ایجاد یک خلوت عاشقانه با خدا و حضرت رضا(ع) نقش مهمی ایفا می کند.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین