عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
شب بیست و چهارم صفر با مداحی حاج حیدر خمسه و حاج ناصر آیینی در بیت الحسن (ع)
بعضی ها مطالب دیگر را قبول می کنند ولی مطلبی که راجع به اهل بیت (ع) است را سؤال می کنند و تعجب می کنند. سؤالی که بوی انکار می دهد نگران کننده است.کلمات زیبای قرآن باعث شگفتی اهل فصاحت و بلاغت شده است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سوگواری دهه سوم صفر باسخنرانی حجت الاسلام مرتضی اعتمادیان و مداحی حاج حیدر خمسه و حاج ناصر آیینی در بیت الحسن(ع) برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام اعتمادیان را بخوانید:

_ یکی از رموز موفقیت در زندگی انسان های بزرگ این است که آنها با واقعیت ها زندگی کردند و نه با موهومات و تخیلات. در قرآن کریم خداوند تخیلات خلق را محکوم می کند. تخیلات اموری است که در ذهن انسان است ولی در خارج از ذهن واقعیت ندارد.

_ در عصر نزول قرآن مردم عرب خیلی از نظر شعر و زبان قوی بودند. مردم عرب در مقابل سوره فیل یک سوره را درست کردند. که چیزی شبیه طنز بود. کسی نمی تواند یک آیه مانند قرآن کریم را درست کند. بعضی ها مطالب دیگر را قبول می کنند ولی مطلبی که راجع به اهل بیت (ع) است را سؤال می کنند و تعجب می کنند. سؤالی که بوی انکار می دهد نگران کننده است.

_ کلمات زیبای قرآن باعث شگفتی اهل فصاحت و بلاغت شده است. در روایت است که مثل علی بن ابیطالب(ع) مانند مثل سوره توحید در قرآن است. اگر کسی یک بار سوره قرآن را بخواند مانند این است که ثلث قرآن را خوانده و کسی دو بار سوره توحید را بخواند دو ثلث قرآن را خوانده و کسی که سه سوره توحید را بخواند تمام قرآن را ختم کرده است.

_ پیامبر(ص) فرمودند کسی که به قلبش علی بن ابیطالب(ع) را دوست دارد ثلث ایمان را درک کرده است و کسی که علی بن ابیطالب(ع) را به زبانش دوست دارد دو ثلث ایمان را برای خود جمع کرده است و کسی که هم زبانش و هم دلش و عملش علوی است تمام ایمان را درک کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امیر
|
ROMANIA
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
سلام چرا فایلهای صوتی رو نذاشتین؟
امیر
|
ROMANIA
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
سلام چرا فایلهای صوتی رو نذاشتین؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین