عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴
همه ما خواهان شادی همیشگی و رسیدن به آرزوهایی هستیم که در دل داریم و جالب آنکه نسخه ای ساده ای برای تحقق این خواسته وجود دارد.
عقیق: تعقیبات نماز اگرچه واجب نیستند و حکم مستحبی دارند اما برای آنها فضایل و ثواب بسیار در روایات و لسان معصومان علیهم السلام بیان شده و نسبت به آنها توصیه فراوان می شود.
از جمله این تعقیبات خواندن آیه «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ ...» بعد از نماز صبح و مغرب است که به فرموده امام کاظم (ع) آثاری عظیم و شگفت دارد.
ابن مغيره مى‏ گويد: از حضرت موسى بن جعفر (ع) شنيدم كه مى‏ فرمودند: «هر كس در تعقيب نماز صبح و مغرب پيش از آنكه برخيزد يا با كسى سخن بگويد آيه «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ» را بخواند و سپس بگويد: «اللّهمّ صلّ على محمّد النّبىّ و ذرّيته» خداوند يكصد حاجت او را روا مى‏ كند، هفتاد حاجت در دنيا و سى حاجت در آخرت.»
راوى مى‏ گويد: پرسيدم: معناى صلوات خدا و صلوات فرشتگان و صلوات مؤمنان چيست؟
حضرت (ع) فرمودند: «صلوات خدا رحمت او، و صلوات فرشتگان ستايش پيامبر (ص)، و صلوات مؤمنان دعا براى پيامبر (ص) است. و از اسرار آل محمّد عليهم السلام در باره صلوات بر پيامبر و خاندانش اين نوع صلوات است: «خداوندا، بر محمّد و آل محمّد در ميان گذشتگان درود فرست، و بر محمّد و آل محمّد در ميان آيندگان درود فرست، و بر محمّد و آل محمّد در ميان بلندمرتبگان عالم بالا درود فرست، و بر محمّد و آل محمّد در ميان پيامبران مرسل درود فرست. خداوندا، بر محمّد و آل محمّد وسيله هر چيز، و شرافت و فضيلت و درجه بلند ارزانى دار. خداوندا، من با اينكه محمد (ص) را نديده‏ام به او ايمان آورده‏ام، پس مرا روز قيامت از ديدار او محروم مگردان، و همنشينى با او را نصيبم كن، و مرا بر دين او بميران، و از حوض كوثرش با آبى گوارا و لذّت بخش سيرابم گردان كه پس از آن هرگز دچار تشنگى نشوم، همانا تو بر هر كارى توانايى. خداوندا، چنان كه من به محمّد (ص) با اينكه او را نديده‏ام ايمان آوردم، تو نيز چهره‏اش را در بهشت به من بنماى. خداوندا، درود و سلامى فراوان از من به روح محمّد (ص) واصل گردان.» پس هر كس با اين صلوات، بر پيامبر (ص) درود بفرستد گناهانش نابود و خطاهايش محو مى‏گردد، و شادى‏اش دوام مى‏يابد، و دعايش مستجاب مى‏شود، و به آرزويش مى‏رسد، و روزى‏اش فراخ مى‏گردد، و در برابر دشمن يارى داده مى‏ شود، و اسباب خير از هر سو براى او فراهم مى‏ گردد، و در بهشت برين از همنشينان پيامبر (ص) خواهد بود. اين صلوات را سه بار در صبح و  سه بار در شب بگويد.»


پی نوشت:
برگرفته از ثواب الأعمال و عقاب الأعمال
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین