عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
مراسم استقبال از زوار کربلا در هیئت رزمندگان مکتب الحسین (ع) برگزار شد
در زیارت عاشورا وتر آمده است که از اسماء خداوند است وتر یعنی یگانه ای که بی مثل و مانند و منحصر به فرد است.وتر یعنی دردانه ای که خداوند فقط در عالم یک دانه از آن خلق کرده است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم استقبال از زوار کربلا با سخنرانی حجت الاسلام فتحعلی زاده و مداحی کربلایی نریمان پناهی ، حاج حیدر خمسه ، حاج امیر عباسی و کربلایی اکبر عبادی به همت هیئت رزمندگان مکتب الحسین (ع) در مسجد لولاگر برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام فتحعلی زاده را بخوانید:

_ برای شناخت وجود مقدس اباعبدالله(ع) زمان بسیاری لازم است. وجود سیدالشهدا در بین اهل بیت بسیار منحصر به فرد است. زیارت عاشورا حدیث قدسی است. عباراتی که در زیارت عاشورا نقل شده از جبرئیل بر پیامبر نازل شده است و منحصر به فرد است.
_ در هیچ زیارتی کلماتی را مانند زیارت عاشورا پیدا نمی کنیم. توصیه شده است که در شبانه روز حداقل یک بار زیارت عاشورا خوانده شود.

_ تنها معصومی که خدا برایش زیارت نامه نازل کرده است سیدالشهدا است. حتی برای امیرالمؤمنین که خاتم اوصیا است و حضرت فاطمه که سیدة النساء العالمین است و پیامبر که خاتم النبیین است هم زیارت نامه نازل نشده است.
_ در زیارت عاشورا وتر آمده است که از اسماء خداوند است وتر یعنی یگانه ای که بی مثل و مانند و منحصر به فرد است.وتر یعنی دردانه ای که خداوند فقط در عالم یک دانه از آن خلق کرده است.

_ امام حسین (ع) در وجود و خلقت و حتی در شهادت بی همتا است. یکی از چیزهایی که خدا در وجود اباعبدالله (ع) قرار داده است ،  در زیارت ناحیه آمده است که امام زمان (عج) می فرمایند خداوند در تربت جدمان امام حسین(ع)  شفا قرار داده است. هر نقصی با تربت امام حسین شفا داده می شود. خوردن تربت هر امامی به غیر از امام حسین (ع)حرام است.

_ امام حسین (ع) فوق تصور بشر است. چهارده معصوم همه از یک نور هستند ولی امام حسین (ع)  با تمام سیزده معصوم دیگر متفاوت است. مختصاتی که خدا در وجود سیدالشهدا قرار داده که فقط مختص اباعبدالله (ع)  است.

_ با گریه بر اباعبدالله الحسین(ع)  هر چه مقامات هست را انسان کسب می کند.عظمت امام حسین(ع)  در این عالم بسیار زیاد است. خداوند در قرآن به رسول الله می فرماید همانا تو هرکه را بخواهی نمی توانی هدایت کنی ولی من هر کس را بخواهم هدایت می کنم. اما وقتی به سیدالشهدا(ع)  می رسد خداوند هدایت را به دست اباعبدالله(ع)  می دهد و می فرماید که حسین (ع)  هر کس را بخواهد می تواند هدایت کند.  محبت امام حسین(ع)  ملاک ایمان است.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین