عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۳۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۴
گزارش سرکنسول ایران؛
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت: بالغ بر 5/2 میلیون زایر خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی در کربلا حضور دارند که بیش از 90 درصد آنان را ایرانیان تشکیل می دهند و این آمار به غیر از حضور چندین میلیونی زایران عراقی است که از دیگر شهرهای این کشور به کربلا آمده اند.
عقیق: «میر مسعود حسینیان» همچنین با اشاره به آغاز بازگشت زایران ایرانی از کربلای معلی، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 132 هزار زایر ایرانی پس از زیارت و شرکت در آیین های مقارن با اربعین از عراق خارج شده اند و این روند از فردا (پنج شنبه) تسریع می شود.
وی با ترسیم چهار مسیر و امکان برای بازگشت زایران ایرانی از کربلا به مرزهای خروجی ایران، اضافه کرد: راه آهن کربلا- بصره یکی از مسیرهای بازگشت زایران ایرانی به کربلاست که از دو شب پیش حرکت قطارهای این مسیر در سه نوبت در ساعت های 20:30، 22:30 و 30 دقیقه بامداد آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و احتمالاً افزایش قطار در این مسیر را خواهیم داشت.
حسینیان، مدت زمان رسیدن قطارهای مسیر کربلا به بصره را 10 ساعت عنوان و بیان کرد: زایران ایرانی پس از رسیدن به بصره به مرز شلمچه منتقل شده و آن سوی مرز نیز امکانات برای انتقال آنان به مناطق دیگر فراهم شده است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، مسیر و امکان دوم بازگشت زایران حسینی ایرانی به کشور را انتقال آنان با اتوبوس ها به نجف و سپس مرز مهران یا بصره به طور رایگان عنوان کرد.
وی، مسیر و امکان سوم بازگشت زایران ایرانی به کشور را مسیر مستقیم از کربلا به مهران به طور مستقیم عنوان کرد و گفت: زایران ایرانی با اتوبوس ها و دیگر وسایل نقلیه آماده شده به طور رایگان به مرز مهران منتقل شده و وارد کشور می شوند.
حسینیان، امکان چهارم بازگشت زایران ایرانی به کشور را از طریق هواپیما از فرودگاه های نجف و بغداد اعلام کرد که برای انتقال این زوار نیز به فرودگاه های مورد اشاره وسایل نقلیه مهیا شده است.


منبع: ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین