عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
شب اربعین در هیئت ریحانة الحسین(س)
هر کاری برای امام حسین(ع) انجام دهیم کم است و همه را امام حسین(ع) قبول می کند. نباید شک کنیم. در زیارت امام زمان(عج) آمده است که شهادت می دهم هر کس ولایت اهل بیت را دارد تمام اعمالش قبول است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب اربعین حسینی با تلاوت قرآن توسط استاد پورزرگری، سخنرانی حجت الاسلام شریعت زاده خراسانی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و کربلایی وحید یوسفی در هیئت ریحانة الحسین(س) برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شریعت زاده خراسانی در این مراسم را بخوانید:

_ در لابه لای کتب تاریخ و حدیث  پیامبر اسلام 149 وصیت دارند که مخصوص امیرالمؤمنین است. که همه این وصیت ها در ابتدا با یا علی شروع شده است. این وصیت ها درس های بزرگی را به ما یاد می دهد که بزرگترین درس تقرب به امیرالمؤمنین است. برای تقرب و نزدیکی به اهل بیت فقط یک راه وجود دارد و این است که با مکتب اهل بیت باید آشنا شویم.

_ ما بیشتر با اسم اهل بیت آشنا هستیم. اگر فرهنگ اهل بیت در جامعه پیاده شود در خانواده ها دیگر اختلافی پیش نمی آید. چون غنی ترین و در عین حال ساده ترین مکتب است. هر چه به طرف مکتب اهل بیت برویم روشن تر و بیدارتر و آگاه تر زندگی می کنیم.تمام گرفتاری ها و ناراحتی ها که دامان بعضی ها را گرفته است در اثر دوری از مکتب اهل بیت است.

_ اولین وصیت پیامبر به حضرت علی(ع) این است که یا علی جان تو همتا نداری و تک هستی. پیامبر به دریای فضائل  و مناقب امیرالمؤمنین اشاره می کند که بی نظیر است.در روایت است که امام صادق(ع) می فرماید بالاترین عبادت نشر فضائل آل محمد است. که علامه امینی این را در کتاب ریحانةالنبی نقل کرده است.

_ دومین وصیت پیامبر به امیرالمؤمنین این است که پیامبر فرمودند یا علی در بهشت شما گنجی دارید. بزرگان علم حدیث تفاسیر بسیاری در مورد این وصیت دارند. یکی از بزرگان این وصیت را اشاره به محسن حضرت زهرا (س) می داند.

_ در سومین وصیت پیامبر به آقا امیرالمؤمنین فرمودند یا علی جان من و تو و حسن و حسین و امامان بعد از امام حسین ارکان و اساس دین هستیم. پیامبر همچنین فرمودند که اهل بیت تنها کسانی هستند که از دین پشتیبانی می کنند. هر کس از ما تبعیت کند نجات پیدا می کند و پیروز و سربلند است. تمام کسانی که از ما دور شدند اهل هلاک هستند.

_ هر کاری برای امام حسین(ع) انجام دهیم کم است و همه را امام حسین(ع) قبول می کند. نباید شک کنیم. در زیارت امام زمان(عج) آمده است که شهادت می دهم هر کس ولایت اهل بیت را دارد تمام اعمالش قبول است. و به واسطه ولایت و عزاداری ها و سینه زنی ها تمام خطاها و لغزش ها را پاک می کنند و تمام گناهان را به جز حق الناس پاک می کنند. هر کار خیری که در این ایام انجام دهید را قبول می کنند و حتی دو برابر مزد می دهند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین