عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران از اجرای نمایش خلاق «اربعین» برای کودکان با موضوع هنده و ماجرای اسارت حضرت زینب (سلام الله علیها) در مرکز گل نرگس این مکان مقدس خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام سجاد نیکخو با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران در ماه محرم و صفر فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان برگزار کرده است، اظهار کرد: یکی از اقدامات مرکز فرهنگی گل نرگس فضاسازی مناسب آن با ایام عزاداری است، به طوری که ورودی، راهروها و غرفه‌های مرکز و همچنین پوشش مربیان مناسب با ایام عزاداری طراحی شده است.
وی ادامه داد: نمایش خلاق «از مکه تا کربلا» از جمله ویژه‌برنامه‌های مرکز فرهنگی گل نرگس بود که در ماه محرم و صفر برای کودکان زائر اجرا شد و کودکان نیز در این نمایش حضور فعال داشتند و از استقبال زیادی نیز برخوردار بود.
مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در نمایش خلاق «از مکه تا کربلا»، کعبه و شهر کوفه به صورت نمادین برای کودکان فضاسازی شده بود، بیان کرد: به طوری که کودکان در ابتدا به دور کعبه طواف می‌کنند و پس از شنیدن صدای دعوت کوفیان از امام حسین (علیه السلام)، با شعار لبیک یا حسین (علیه السلام) حج را رها کرده و به سمت کوفه نمادین حرکت می‌کنند و پس از آن، صحنه‌هایی از داستان کوفه به نمایش درمی‌آید.
 نیخکو افزود: مرکز فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران با تغییراتی که در نمایش خلاق «از مکه تا کربلا» داده است، در نظر دارد که در روز اربعین، نمایش خلاق «اربعین» را برای کودکان به اجرا درآورد.
وی ادامه داد: در این نمایش، بخشی از داستان حرکت امام حسین(علیه السلام) از مکه تا کربلا به اجرا در می‌آید و در انتها، قصه‌گویی هنده و ماجرای اسارت حضرت زینب(سلام الله علیها) و اهل بیت(علیهم السلام) و ارتباط آن با اربعین به صورت نمایش خلاق اجرا می‌شود.
 مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در اجرای نمایش خلاق «اربعین»، پنج نفر از مربیان مرکز گل نرگس فعالیت دارند، بیان کرد: کودکان نیز در این نمایش حضور دارند و خود را با خانواده امام حسین(علیه السلام) همراه می‌کنند.
 نیکخو گفت: نمایش خلاق «اربعین» در روز اربعین (مصادف با 11 آذر) از ساعت 10 صبح تا بعد از نماز مغرب و عشاء در مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران اجرا می‌شود و در پایان هر نمایش، نذری مختصری بین کودکان توزیع خواهد شد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین