عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
خطیب حوزوی با بیان اینکه براساس روایات، امتیازات خاصی برای زائران امام رضا(ع) در روز قیامت وعده داده شده است، گفت: مردم ایران اسلامی قدردان نعمت عظیم علی بن موسی الرضا(ع) باشند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عالمی  در  مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان  در دهه سوم ماه صفر که با حضور آیات عظام و علما در منزل آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه و قائم مقام جامعه مدرسین برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه روایات زیادی بر زیارت امام رضا(ع) تاکید دارند، اظهار داشت: زیارت علی بن موسی الرضا(ع) در میان زیارات اهل بیت(ع)،  از جایگاه خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به جایگاه زیارت امام رضا(ع) در میان احادیث شیعه، گفت: در حدیثی از امام موسی کاظم(ع) نقل شده که «هر کسی، فرزندم علی(ع) را زیارت کند و یک شب نزد ایشان بماند، به مانند کسی می ماند که خدا را در عرش زیارت کرده است».
این خطیب حوزوی با بیان اینکه عنایت خاصی نسبت به زیارت امام رضا(ع) وجود دارد، ابراز داشت: امام جواد(ع) نیز درحدیثی می فرمایند «هرکس قبر پدرم را در طوس زیارت کند، خدا گناهان گذشته و آینده اش را می آمرزد».
حجت الاسلام والمسلمین عالمی با بیان اینکه براساس روایات، امتیازات خاصی برای زائران امام رضا(ع) در روز قیامت وعده داده شده است، گفت: مردم ایران اسلامی قدردان نعمت عظیم علی بن موسی الرضا(ع) باشند.

*هجمه واقفی ها به حضرت رضا(ع)
وی همچنین با اشاره به اینکه امام رضا(ع) از ناحیه مخالفین، منکرین و واقفیان مورد هجمه شدیدی بودند، گفت: این گروه ها سرسختانه مقابله حضرت رضا(ع) ایستاده بودند و به خاطر مطامع دنیوی امامت ایشان را نمی پذیرفتند.
این خطیب حوزوی در پایان با اشاره به نقل حدیث عبدالله بن مسعود از رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه جانشینان ایشان دوازده تن به تعداد پیشوایان بنی اسرائیل هستند، ابراز داشت: واقفی ها و زیدی ها و دیگر گروه های مذهبی که شیعه دوازده امامی نیستند، نمی توانند این حدیث را توجیه کنند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین