عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
متخصص تغذيه در توصيه به زائران حسيني، گفت: تركيب ماست با سبزيجات و مصرف آن جهت حفظ سلامتي و پيشگيري از بيماري‌هاي گوارشي هنگام سفر لازم است.
عقیق:منصور رضايي، در رابطه با تغذيه زائراني كه در ايام اربعين قصد پياده‌روي در مسير نجف به كربلا را دارند، اظهار داشت: بقراط 2400 سال پيش عنوان كرد؛ انسان سالم فردي است كه روده سالم داشته باشد و ضامن روده‌هاي سالم نيز مصرف فيبر و وجود باكتري‌هاي مفيد است.
وي افزود: باكتري‌هاي مفيد در لبنياتي همچون ماست وجود دارد. بنابراين تركيب ماست با ميوه همچون ماست و خيار و مصرف آن جهت حفظ سلامتي توصيه مي‌شود و زائران حسيني كه قصد عزيمت به كربلا را دارند بهتر است مصرف اين تركيب غذايي را مدنظر قرار دهند.
متخصص تغذيه با اشاره به اينكه تركيب ماست با سبزي و ميوه از اسهال در مسافرت نيز جلوگيري مي‌كند، بيان داشت: مصرف ماست و خيار، ماست و موسير، ماست و سير همچنين ماست و سبزيجات جهت حفظ سلامتي مسافران حين سفر توصيه مي‌شود.
رضايي ادامه داد: زائران حسيني بهتر است در سفر مصرف مرغ و ماهي را نداشته يا آن را بسيار اندك استفاده كند چرا كه اين ماده‌هاي غذايي فسادپذير است و هنگام سفر مي‌توانند مشكلاتي را براي آنها پديد آورد لذا توصيه مي‌شود حبوبات را جايگزين مصرف مرغ و ماهي قرار داد.
به گفته وي مصرف آش، سوپ، خورش و آجيل بهداشتي جايگزين‌هاي مناسبي به جاي مصرف مرغ و ماهي در سفر هستند.
متخصص تغذيه با اشاره به اينكه مصرف كنسرو در طول سال توصيه نمي‌شود، اظهار كرد: ولي هنگام سفر استفاده از كنسرو بهتر از غذاهايي همچون مرغ و ماهي بوده چرا كه امكان فساد آن وجود ندارد و در صورتي كه آن را 20 دقيقه بجوشانيم و بسته كنسرو نيز ورم نكرده باشد، مي‌توانيم استفاده از آن را هنگام سفر به عنوان يك وعده غذايي داشته باشيم.
رضايي خاطرنشان كرد: بهتر است زائران هنگام سفر شير مصرف نكنند چرا كه علاوه بر فاسد شدن سريع آن سبب نفخ و مشكلات گوارشي مي‌شود لذا بهتر بوده مصرف ماست را به صورت ويژه جهت حفظ سلامتي در سفر مورد توجه قرار دهند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین