عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هیئت‌های مذهبی دین خود را از کسانی می‌گیرند که 70 سال در راه فهم دین تلاش کرده‌اند و به سخنان کسانی که با خواندن چند کتاب اصلاحات دینی را فرا گرفته‌اند بی‌اعتنا هستند.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش فاطمی که با حضور آیت‌الله علوی گرگانی برگزار شد در سخنانی به نقش هیئت‌های مذهبی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی با اقتدار و عزت در مسیر ترویج دین حرکت کرده و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی همواره ارتباطی بی‌چون و چرا با مرجعیت داشته‌اند ادامه داد: این ارتباط برگ زرینی در کارنامه فعالیت هیئت‌های مذهبی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تبعیت از هیئت‌های مذهبی را عاملی برای حرکت آنها در مسیر صحیح دانست و گفت: اگر قرار است که هیئت‌های مذهبی نسبت به ترویج دین و فرهنگ اهل بیت اهتمام داشته باشند بهترین راهنما برای ایشان مراجع تقلید و علما به شمار می‌روند که مفسر مکتب اهل بیت هستند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ مراجع عظام تقلید را ملجأ و پناهگاه خود دانسته و از ایشان پیروی کرده‌اند افزود: مراجع تقلید در عرصه مقابله با استکبار و استعمار پیشتاز بوده‌اند و مردم مسلمان نیز با پیروی از ایشان توانسته‌اند بر بیگانگان غلبه کنند.

اسکندری به نقش آفرینی هیئت‌های مذهبی در شرایط حساس تاریخی اشاره کرد و اظهار داشت: از 15 خرداد سال 42 که امام خمینی نهضت اسلامی را آغاز کرد هیئت‌های مذهبی نیز با تبعیت از ایشان به مبارزه با نظام شاهنشاهی پرداختند و پس از پیروزی انقلاب نیز در همه عرصه‌ها به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به خلق حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: حضور تاریخی هیئت‌های مذهبی در این روز از دیگر افتخارات به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی دین خود را از کسانی می‌گیرند که 70 سال در راه فهم دین تلاش کرده‌ و استخوان خرد کرده‌اند و به سخنان کسانی که با خواندن چند کتاب اصلاحات دینی را فرا گرفته‌اند بی‌اعتنا هستند.

اسکندری گفت: هیئت‌های مذهبی در همه حال از مقام ولایت پیروی کرده و تا پرچم پرافتخار انقلاب اسلامی را به دست امام عصر(عج) بسپارند.


منبع: ابنا

211001



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین