عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
آيت الله ايماني:
نماينده ولي فقيه در استان فارس، اجتماع عظيم اربعين را نماد اقتدار و عظمت شيعه خواند و گفت: علي رغم كارشكني هاي دشمن، مردم و حتي افراد ويلچرنشين، با هر وسيله اي خود را به پياده روي اربعين حسيني مي رسانند.
عقیق:آيت الله ايماني، در اولين شب از تجمع عزاداران حسيني كه با حضور خيل عظيم عاشقان و شيفتگان حضرت اباعبدالله(ع) كه در حرم مطهر حضرت سيد علاءالدين حسين(ع) شيراز برگزار شد، اربعين را بلندترين پرچم جهان دانست كه توسط شيعه برافراشته شده است.
نماينده ولي فقيه در استان فارس پيرامون فلسفه اربعين، ابراز داشت: در اسلام، منابع ديني و همچنين آيين هاي يهودي و مسيحيت، عدد چهل با كمال هر چيزي مرتبط است.
عضو خبرگان رهبري ادامه داد: در داستان حضرت موسي بن عمران(ع) هم داريم وعده اي كه خداي متعال با حضرت براي دريافت الواح تورات گذاشته است، چهل روز بوده است. يعني حضرت موسي(ع) بايد چهل روز از مردم و جامعه فاصله مي گرفت تا شايستگي دريافت الواح تورات را به دست آورد.
امام جمعه شيراز افزود: قبل از تولد حضرت فاطمۀ الزهرا(س)، پيامبر(ص) مي بايست چهل روز به دور از همسر و جامعه به مناجات و راز و نياز با پروردگار خويش مي پرداخت تا آمادگي لازم براي اين امر مبارك فراهم گردد.
وي ضمن اشاره به روايتي مبني بر خلوص چهل روزه اعمال، بيان داشت: آنان كه عملشان را چهل روز خالص براي خدا قرار مي دهند، به جايي مي رسند كه چشمه هاي جوشان حكمت و معرفت بر زبان آنها جاري و در قلبشان ريشه مي زند.
آيت الله ايماني با اشاره به حديثي با اين مضمون كه آن كس كه به چهل سالگي برسد و خود را به تقوا آراسته ننمايد، معصيت كرده، گفت: در چهل سالگي عقل كامل مي شود و مي بايست هوس جواني فروكش كرده باشد.
وي با اشاره به اين كه امام حسن عسكري(عليه السلام)، پنج نشانه را براي شيعه معرفي كرده اند كه يكي از آنها زيارت اربعين است، افزود: در شرايطي كه قبر امام حسين(ع) مخفي بود و كسي جرأت نمي كرد خود را به عنوان زائر امام(ع)معرفي كند، حضرت اين گونه مي گويند و اين خود نشان از اهميت فوق العاده اربعين دارد.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران در دهه چهارم و دهه كمال، نزج و شكل گيري به سر مي برد افزود: شيعه بلند ترين و عظيم ترين تابلو را با عنوان اربعين در كل دنيا بلند كرده است.
وي با يادآوري اين مطلب كه اجتماعات بشري در سراسر دنيا با عناوين مختلف تشكيل مي شود، ادامه داد: در هيچ كجاي دنيا به غير از اربعين ما شاهد تجمع بيست تا سي ميليوني در اين فاصله زماني اندك و در يك مكان معين نيستيم.
آيت الله ايماني خاطر نشان كرد: در مراسم حج كه سراسر مسلمانان از همه جاي دنيا شركت مي كنند، حداكثر 5 ميليون نفر تابلوي حضرت ابراهيم و اسماعيل(عليهما السلام) را بلند مي كنند، اما عظمت هيچ تابلويي به بزرگي اربعين نبوده و نخواهد بود.
عضو خبرگان رهبري افزود: علي رغم كارشكني هاي دشمن در سراسر دنيا، مردم با عشق همراه با پير، فرزند خردسال يا فرد ويلچرنشين، با هر وسيله اي خود را به پياده روي اربعين حسيني مي رسانند، البته حتي اگر در كنار مزار امام حسين(ع) در كربلا نباشيم، بايد علم اربعين را حفظ كنيم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین