عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
ده مستند در ايام اربعين حسيني (ع) امسال و همراه با زائران كربلا توسط حج و زيارت رسانه ملي توليد و هشت مستند ديگر از شبكه‌هاي مختلف سيما پخش مي‌شود.
عقیق: گروسي، رئيس ستاد حج و زيارت صدا و سيما بيان داشت: همزمان با ايام پياده‌روي اربعين حسيني(ع) تيم‌هاي مستندساز حج و زيارت صدا و سيما به كربلاي معلي اعزام مي‌شوند تا بتوانند با توليد ده مستند عظمت اين همايش بزرگ را به تصوير كشند.
وي ادامه داد: سفر دانشجويي، زائران عرشي، زيارت اربعين، تصوير يك خاطره و سفر به چزابه عنوان 5 مستندي است كه تلاش دارد از زوايايي نو به جريان عظيم اربعين حسيني(ع) بپردازد. چراغ، در279 كيلومتري يك آرزو، مغناطيس حسيني، جاده محبت و حسين(ع) تا بي نهايت نيز ديگر مستندهايي است كه در ايام اربعين امسال توسط حج و زيارت صدا و سيما توليد خواهد شد.
وي تأكيد كرد: در هر يك از اين مستندها موضوعاتي مورد توجه قرار گرفته است كه بيننده را بيش از پيش با حال و هواي پياده روي اربعين و جايگاه اين همايش عظيم در بين مسلمانان و به خصوص شيعيان آشنا مي‌كند.
گروسي اضافه داشت: بطور مثال "سفر دانشجويي" به بررسي ساخت مكان‌هاي ويژه براي كودكان و مكاني 20 هزار متري براي خدمت رساني به زائران مي پردازد مستند "زائران عرشي" نيز با افراد مختلف در طول مسير همراه شده و به مصاحبه با اين افراد مي‌پردازد.
وي گفت: "زيارت اربعين"، در رابطه با بررسي اربعين و جايگاه آن در ميان سخنان ائمه(ع) و بزرگان دين، "چراغ" با موضوع بصيرت و "تصوير يك خاطره" هم مستندي است كه همزمان با حركت زائران به سوي كربلا توليد خواهد شد.
رئيس ستاد حج و زيارت صدا و سيما بيان داشت: روايت سفر كربلا از زبان يك جوان عربي الاصل ايراني نيز موضوع مستندي با عنوان "سفر به چزابه" خواهد بود.
وي افزود: "در 279 كيلومتري يك آرزو" و "جاده محبت" نيز به‎ترتيب به بيان سفر هر ساله مردم در اربعين حسيني و پذيرايي از زائران امام حسين(ع) خواهد پرداخت.
گروسي تصريح كرد: "مغناطيس حسيني" نيز مستند جذاب ديگري است كه در آن سفر دانشجويان نخبه ايراني كه با پاي پياده راهي كربلاي معلي خواهند شد به تصوير كشيده مي‌شود و "حسين(ع) تا بي نهايت" نيز به بررسي فرهنگ و آداب زيارت اباعبدالله الحسين(ع) خواهد پرداخت.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اربعين يار، رد پاي گل سرخ، اربعين كربلا، پياده تا حريم يار، ثارالله، عطش، معبر بهشت و رد پاي عشق نيز عنوان هشت مستندي هستند كه در سالهاي قبل توسط توليد حج و زيارت صدا و سيما توليد شده و از شبكه‌هاي مختلف رسانه ملي پخش خواهد شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین