عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:
وزير كشور، با حضور در مرز شلمچه با بيان اينكه تلاش دولت براي بهترين خدمات‌رساني به زائران در مراسم اربعين است، گفت: زائران به رواديد و گذرنامه توجه بيشتري داشته باشند.
عقیق:عبدالرضا رحماني فضلي صبح امروز پس از ورود به فرودگاه آبادان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تلاشي كه در يكسال گذشته در حوزه زيرساخت، خدمات و پشتيباني براي زائران انجام گرفته بسيار چشمگير بوده است و تلاش داريم تا اين خدمات در مراسم اربعين امسال به بهترين وجه ممكن به زائران ارائه شود.
وزير كشور افزود: هركاري كه از دست دولت برآيد پيگيري خواهيم كرد تا به بهترين شكل از زائران اربعين حسيني استقبال به‌عمل آيد. همه ما در تلاش هستيم كه شرايط مناسب و مطلوبي را براي خدمات‌رساني به زائران آقااباعبدالله‌الحسين (ع) داشته باشيم.
وزير كشور عنوان كرد: تقاضا داريم از مردم به خصوص زائران سالار شهيدان كه مقدرات و مواردي كه تسهيل در امور تردد مي‌كند از جمله رواديد و گذرنامه را پيگيري و به انجام برسانند.
وي از زائران اربعين درخواست كرد ‌ورودشان به مرزهاي بين‌المللي تدريجي باشد تا در امر تردد خللي ايجاد نشود.
رحماني فضلي اضافه كرد: زائران با جلوگيري از ازدحام نسبت به بيمه كردن خود اقدام كنند و موضوعاتي كه در آن سوي مرز به آنها تذكر داده مي‌شود، رعايت كنند تا به سلامتي و آرامش مراسمي خوب را امسال تجربه كنند.
وزير كشور در خصوص خدمات مراسم اربعين در خاك عراق به زائران سالار شهيدان خاطرنشان كرد: البته خدمات‌رساني به زائران در خاك عراق به عهده دولت اين كشور مي‌باشد اما با توجه به وضعيتي كه در كشور عراق موجود است و حجم زائران، تمام تلاش خود را كرديم و تمام امكانات كشور را تجهيز و بسيج كنيم تا خدمات خوب و مراسم رواني را به زائران ارائه دهيم.
اين مسئول عاليرتبه كشور گفت: با طرف عراقي هم مذاكره‌اي داشتيم و در گفت‌وگو با وزير كشور، استانداران و متوليان امر به تفاهمات خوبي در اين خصوص رسيديم كه نشان از برگزاري مراسم پرشوري در اربعين سال جاري خواهيم بود.
وي در پايان گفت: در مجموع شرايط از سال‌هاي پيش بهتر خواهد بود اما تعدادي بالاي زائران مستلزم آن است كه تمام زائران همكاري لازم را داشته باشند و با سعه‌ صدر مراسم و زيارت خوبي را براي خود رقم زنند.

منبع: فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین