عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
مسوولان ايراني و عراقي طي روزهاي اخير به تحركات خود براي آماده كردن زمينه هاي مراسم اربعين حسيني امسال شتاب بخشيده اند و مسوولان نهادهاي ايراني هم بطور همه جانبه در حال اجراي برنامه هاي خود براي مشاركت و همكاري در اين مراسم با طرف عراقي هستند.
عقیق: مسوولان ايراني و عراقي طي روزهاي اخير به تحركات خود براي آماده كردن زمينه هاي مراسم اربعين حسيني امسال شتاب بخشيده اند و مسوولان نهادهاي ايراني هم بطور همه جانبه در حال اجراي برنامه هاي خود براي مشاركت و همكاري در اين مراسم با طرف عراقي هستند.
در اين ارتباط طي سه روز گذشته مقام هاي دو كشور از جمله وزير كشور عراق و سفير ايران در بغداد، بطور مستمر از مرزهاي دو كشور و نيز امكانات موجود در كربلا و نجف بازديد كرده اند.
مسعود شوشتري جانشين ستاد بازسازي عتبات عاليات، در خصوص اقدامات انجام شده از سوي جمهوري اسلامي ايران براي پذيرايي و اسكان زائران مراسم اربعين حسيني امسال، گفت: براساس توافق صورت گرفته با هيات هاي ايراني، 160 هيات ايراني از شهرهاي مختلف كشور وارد عراق شده اند و حدود 80 درصد از اين هيات ها كار خود را از يكي دو روز پيش شروع كرده اند.
وي تصريح كرد: طي دو سه روز آينده تمامي اين هيات ها آماده پذيرايي از زائران حسيني در كربلا معلي، نجف اشرف و نيز در مسير نجف به كربلا خواهند شد.
شوشتري ادامه داد: اين هيات ها از دو سه روز آينده و با ورود گسترده تر زائران حسيني كار پخت و پز غذا را آغاز خواهند كرد.
وي درخصوص تامين هزينه هاي اين موكب ها گفت: هزينه ها اين هيات ها عمدتا از محل مشاركت مردمي و متبرعين است كه از مشاركت در اين مراسم حمايت مي كنند بطوري كه هم اكنون تعدادي از موكب هاي شهرهاي 4 استان آذري نشين ايران و نيز ساير استان ها از جمله خراسان رضوي و جنوبي، تهران و قزوين در مناطق مختلف از جنوب عراق تا كربلاي معلي مستقر شده اند.
هيات هاي ايراني براي اولين بار در مسير كاظمين به كربلا نيز امكانات اقامتي و پذيرايي برپا كرده اند.
شوشتري مشاركت مردمي عراقي ها در خدمت رساني به زائران حسيني را از جمله عشاير و مردم استان هاي نجف، كربلا و نيز ساير استان هاي مركزي و جنوبي اين كشور قابل تقدير عنوان كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین