عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
از ابتداي خروجي شهر نجف اشرف تا ا بتداي شارع العباس در كربلاي معلا، عمودها يا همان تيرك هاي برق كه به فاصله 50 متري از هم قرار دارند، شماره گذاري شده اند، اما زائران يكي از اين شماره ها را هرگز فراموش نمي كنند.
عقیق:در آستانه فرا رسيدن اربعين حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام و وارد شدن به دهه سوم از ماه صفر، زائراني كه مسير نجف – حيدريه – كربلا را براي پياده روي انتخاب كرده اند، پس از طي اين مسافت در 3 روز و 2 شب، وارد شهر مقدس كربلا مي شوند.
از ابتداي خروجي شهر نجف اشرف تا ا بتداي شارع العباس در كربلاي معلا، عمودها يا همان تيرك هاي برق كه به فاصله 50 متري از هم قرار دارند، شماره گذاري شده اند. اما زائران هيچ گاه شماره 1452 كه آخرين تير اين مسير به شمار مي رود و به حرم مطهر حضرت قمر بني هاشم عليه السلام ختم مي شود را فراموش نمي كنند.
بعضي از عراقي ها قريب 13 تا 14 روز از شهرهاي دور مثل بصره تا كربلا در حال پياده روي هستند. فاصله خروجي شهر نجف تا ابتداي شهر كربلا بيش از 80 كيلومتر است. زائران ايراني معمولا از نجف تا كربلا را پياده طي مي كنند و اين سبب شده كه بيشتر زائراني كه در حال ورود به شهر كربلا هستند نيز ايراني ها باشند.
البته خود عراقي ها و بعضي از ايراني ها از مسيرهاي ديگر هم تا كربلا پياده مي روند كه براساس مسافت، حركت خود را از سه تا يك هفته قبل، شروع كرده اند و اين روزها شاهد حضور آنان در كربلا هستيم و اين در حالي است كه تمامي ورودي هاي شهر كربلا ميزبان زائران اربعيني حسيني است.
در هر حال فاصله مسير حله به كربلا 40 كيلومتر، مسير كاظمين به كربلا 115 كيلومتر، مسير بغداد به كربلا 90 كيلومتر، مسير بصره به كربلا 520 كيلومتر، مسير ديوانيه به كربلا 197 كيلومتر و مسير نعمانيه به كربلا 156 كيلومتر است و زائران پس از مسير نجف به كربلا، از اين مسيرها براي ورود به كربلا استفاده مي كنند.












211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین