عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
امروز به وقت كشور عراق مصادف است با هشتم ماه صفر 1437 هجري قمري و تنها دوازده روز تا اربعين سيد و سالار شهيدان اباعبدالحسين عليه السلام باقي مانده است.
عقیق: امروز به وقت كشور عراق مصادف است با هشتم ماه صفر 1437 هجري قمري. در ادامه مطالب روز شمار اشاره كرديم كه در چنين روزهايي از ماه صفر سال 61 كاروان اسيران اهل بيت عليه السلام، وارد شهر شام شده بودند؛ در مجلس يزيد، هنگامى كه چشم زينب كبرى عليها السلام به سر خونين برادرش امام حسين عليه السلام افتاد، با صداى محزونى كه دلها را به وحشت مى انداخت فرياد زد: يا حُسَيْناهُ! يا حَبيبَ رَسُولِ اللهِ! يَابْنَ مَكَّةَ وَ مِنى، يَابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَيِّدَةَ النِّساءِ، يَابْنَ بِنْتِ الْمُصْطَفى؛ (اى حسين اى محبوب رسول خدا، اى پسر مكه و منا، اى پسر فاطمه زهرا سلام الله عليها بانوى همه جهان،اى پسر دختر محمدمصطفي صلي الله عليه و آله.
راوى اين ماجرا نقل مي كند: به خدا سوگند با اين نداى زينب عليها السلام، تمام كسانى كه در مجلس بودند گريستند و در آن حال يزيد ساكت بود.
يزيد دستور داد چوب خيزرانش را آوردند و با آن به لب و دندان امام حسين عليه السلام مى زد. ابو برزه اسلمى -كه از صحابه رسول خدا صلي الله عليه و آله بود و در آن مجلس حضور داشت - خطاب به يزيد گفت: اى يزيد! آيا با چوبدستى ات به دندان حسين فرزند فاطمه مى زنى؟! من به چشم خود ديدم كه پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله، لب و دندان حسين عليه السلام و برادرش حسن عليه السلام را مى بوسيد و مى فرمود: أَنْتُما سَيِّدا شَبابِ أهْلِ الْجَنَّةِ، فَقَتَلَ اللهُ قاتِلَكُما وَلَعَنَهُ، وَأَعَدَّلَهُ جَهَنَّمَ َوساءَتْ مَصيراً شما دو نفر، سرور جوانان اهل بهشتيد، خداوند كشنده شما را بكشد و مورد لعن قرار دهد و براى او جهنم را فراهم ساخته است.

حضرت آيت الله خامنه اي:
ياد و خاطره شهدا را زنده نگه داريم
اساساً اهميت اربعين در آن است كه در اين روز، با تدبير الهى خاندان پيامبر صل الله عليه و آله ياد نهضت حسينى براى هميشه جاودانه شد و اين كار پايه‏گذارى گرديد. اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلى، در حوادث گوناگون از قبيل شهادت حسين‏بن‏على عليه‏السّلام در عاشورا - به حفظ ياد و آثار شهادت كمر نبندند، نسلهاى بعد، از دستاورد شهادت استفاده‏ى زيادى نخواهند برد. درست است كه خداى متعال، شهدا را در همين دنيا هم زنده نگه مى‏دارد و شهيد به طور قهرى در تاريخ و ياد مردم ماندگار است؛ اما ابزار طبيعى‏يى كه خداى متعال براى اين كار - مثل همه‏ى كارها - قرار داده است، همين چيزى است كه در اختيار و اراده‏ى ماست. ما هستيم كه با تصميم درست و بجا، مى‏توانيم ياد شهدا و خاطره و فلسفه‏ى شهادت را احيا كنيم و زنده نگهداريم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین