عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
مؤسس بنیاد نهج‌البلاغه گفت: به زائران حسینی توصیه می‌شود اخلاق، رفتار، صفات و اهداف امام حسین (ع) جلوی چشمشان باشد و تلاش کنند این اخلاقیات را در مسیر پیاده روی اربعین تمرین کنند.
عقیق:آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور، مؤسس و مدیر بنیاد نهج‌البلاغه در پاسخ به این سؤال که آیا امسال مشرف به زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین می‌شوند، عنوان کرد:‌ خیر بنده توفیق نداشتم که بتوانم به این سفر پر از معنویت مشرف شوم.
وی با ارائه توصیه‌هایی برای زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین گفت: این سفر اربعین بسیار سازنده و معنوی است منتها باید افراد از این فضا استفاده کنند و توجه ویژه‌ای به رفتار و اعمال خود داشته باشند.
آیت‌الله دین پرور اظهار داشت:‌ برای زیارت امام باید فرهنگ ایشان، اخلاق، صفات و اهداف ایشان را درک کنیم، امام حسین (ع) برای چه چیز به شهادت رسیدند تلاش کنیم به آن صفات نزدیک شویم. بنابراین تلاش کنیم در این پیاده‌روی‌ها حالات، صفات و اخلاق و رفتار امام را در خود درونی کنیم.
مؤسس بنیاد نهج‌البلاغه در ادامه یادآور شد: از این فرصت مناسب جوانان حداکثر استفاده را بکنند چرا که خود پیاده روی بسیار ثواب دارد و چه بهتر که در اوج سیر و سلوک معنوی در این سفر حضور داشته باشیم و دل و دست و زبان و وجودمان در این مسیر حرکت کند نه اینکه فقط پاهایمان باشد.
وی در پایان یادآور شد: امیدوارم که سفر همه با معنویت و سلامتی همراه باشد، از همه زائران حسینی التماس دعا دارم.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین