عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
در جلسه روحانيون و مداحان عتبات عاليات تبیین شد؛
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با تبيين نقش خدمت رساني در تقويت بعد معنوي زيارت، بيان احكام، اعتقادات، مسائل اخلاقي، مداحي و مرثيه خواني را در اين زمينه مؤثر خواند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي نماينده بعثه معظم رهبري در كربلا در جمع روحانيون و مداحان عتبات عاليات با تبيين نقش خدمت رساني در تقويت بعد معنوي زيارت، بر افزايش معرفت زائر به امام عليه السلام در اين سفر معنوي تأكيد كرد.
وي در ادامه با اشاره به روايتي از امام حسن مجتبي عليه السلام كه فرمودند راه سعادت و عزت ترك معصيت و بندگي خداوند متعال است، بيان احكام، اعتقادات، مسائل اخلاقي، مداحي و مرثيه خواني را در زمينه تقويت بعد معنوي زيارت بسيار مؤثر خواند.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق نيز در اين جلسه با اشاره به حديثي از امام رضا عليه السلام گفت: سه خصلت پسنديده رازداري، مداراي با مردم و صبور بودن در مقابل مشكلات را كه از خدا، پيامبر و ولي خدا است توجه داشته باشيم و آن را در خود نهادينه كنيم.
وي با اشاره به اهميت آموزش و يادگيري احكام ديني خاطرنشان ساخت: خداوند پيش از آن از ناآگاهان پيمان بگيرد كه احكام ديني را ياد بگيرند از عالمان پيمان گرفته است تا احكام الهي را به مردم بياموزند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین