عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
تئاتر آئینی "ایوان آخر "به مدت 4 روز به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی در سالن شهید مطهری فرهنگسرای خاوران به روی صحنه می رود .
عقیق:به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای خاوران، هنر اسلامی در طول تاریخ به جهات مختلف اعم ازگستردگی تاریخی بودن راز آلود بود و ارائه مفاهیم معنوی همواره مورد توجه شرق شناسان و حتی هنرمندان و صاحب نظران مسلمان به ویژه بانوان مسلمان بوده است.
و ما حصل این علاقه و انگیزه تشکلی شده است به نام هنر مقدس که افق آن تئاتر اسلامی بانوان و شکوفایی هنر قدسی بود.
حال به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌ الحسین (علیه السلام) تئاتر آئینی «ایوان آخر» به مدت چهار روز  از 25الی 28 آبان از ساعت 30/15 در فرهنگسرای خاوران اجرا می شود.
داستان ایوان آخر، از زبان هند، همسر یزید روایت می‌شود که در کودکی فلج و نابینا متولد می‌شود. پدرش که یهودی بوده، او را پیش امام علی می‌برد و می‌گوید که اگر بتوانی فرزند مرا شفا بدهی، من مسلمان می‌شوم. امام علی هم امام حسین (ع) را برای شفا معرفی می‌کند و ایشان هم این دختر یهود را مداوا می‌کند و این خانواده مسلمان می‌شوند. داستان نمایش از هند شروع می‌شود و به مصیبت‌های کربلا می‌رسد.» نیروی خیر و شر، شهادت حضرت زهرا، جهان پس از ظهور و موضوعاتی از این دست از موارد دیگری هستند که این گروه در نمایش‌های خود به آن پرداخته‌اند.
گفتنی است این اجرا که توسط گروه تعزیه  (بانوان ) انجام می شود، تلفیقی از هنر تئاتر و تعزیه است که فاطمه نوری،سیده ریحانه ذاکر،مناشعبانی ،ریحانه افخم رضایی،مبینا حمزوی،سبا رضایی ،محبوبه حشمت الواعظین،در آن نقش آفرینی می کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین