عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۴۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
دبير ستاد مركزي اربعين در عراق خبر داد؛
قاسمي با بيان اينكه خدمت رساني به زائران اربعين از بدو ورود به عراق تا خروج از اين كشور انجام مي شود، از ترسيم نقشه راه در پيوست هاي امنيت، حمل و نقل، اسكان، خدمات بهداشت و درمان، تغذيه، خدمات كنسولي، بانكي و گمشدگان براي خدمت رساني هرچه بيشتر به زائران خبر داد.
عقیق: جلسه ستاد اجرايي اربعين با حضور حسين ذوالفقاري رييس ستاد مركزي اربعين، حجج اسلام والمسلمين نجفي روحاني و حسين بهجتي به ترتيب نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و كربلا، ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا و مصطفي قاسمي نماينده سازمان حج و زيارت و دبير ستاد مركزي اربعين در عراق برگزار شد.
مصطفي قاسمي در اين جلسه به ارائه آخرين فعاليت هاي انجام شده در راستاي خدمت رساني به زائران اربعين حسيني پرداخت و با بيان اينكه فعاليت هاي مرتبط از 5 ماه پيش آغاز شده است، از ترسيم نقشه راه در پيوست هاي امنيت، حمل و نقل، اسكان، خدمات بهداشت و درمان، تغذيه، خدمات كنسولي، بانكي و گمشدگان خبر داد.
دبير ستاد مركزي اربعين حسيني در عراق با بيان اينكه با ترسيم اين نقشه راه برنامه ريزي مدوني در راستاي خدمت رساني هرچه بيشتر و بهتر به زائران صورت گرفته است، گفت: با استفاده از تمام ظرفيت ها و به كارگيري همه پتانسيل نيروهايمان براي ارائه خدمات شايسته به زائران حسيني در ايام اربعين تلاش مي كنيم.
نماينده سازمان حج و زيارت در عراق با بيان اينكه خدمت رساني به زائران از بدو ورود به عراق تا خروج از اين كشور انجام مي شود، اما اين خدمات شامل همه زائران نمي شود، اظهار داشت: عمده خدمات در بخش اسكان، حمل و نقل، تغذيه، امنيت، درمان و بهداشت و خدمات كنسولي و بانكي انجام مي شود.
وي چالش هاي پيش روي ستاد اجرايي اربعين در عراق را در بخش اسكان و حمل و نقل هنگام بازگشت زائران به كشور ارزيابي كرد و افزود: براي همه زائران عتبات نمي توان امكان اسكان فراهم كرد و در بخش حمل و نقل نيز با ازدحام و تردد بسيار زياد زائران براي برگشت به كشور مواجه هستيم كه در اين زمينه فعاليت امنيت و بهداشت و درمان بيشتر مي شود.
در ادامه اين مراسم ميرمسعود حسينيان با ارائه گزارش مختصري، فعاليت هاي كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا را در بخش گمشدگان، فوت شدگان و در راه ماندگان تشريح كرد.
همچنين مسئولان كميته هاي اسكان و تغذيه، حمل و نقل، امنيت، بهداشت و درمان و مفقودين به ارائه گزارش فعاليت هاي انجام شده در اين كميته ها در راستاي ارائه خدمات هرچه بيشتر و بهتر به زائران حسيني در ايام اربعين و بيان مشكلات پيش رو پرداختند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین