عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) در محفل یاس کبود
تمام عبادات شرط و شروط دارد. نماز و روزه و مکه شرط دارد. تنها عبادتی که هیچ شرطی ندارد گریه بر اباعبدالله است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده و مداحی حاج محسن طاهری ، حاج حمید رضا بهاری و کربلایی محمد فریدونی درمحفل یاس کبود (بیت حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب ) برگزار شد .


در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حائری زاده را بخوانید:

_ زیارت عاشورا یکی از مهمترین زیارات ما است. زیارت عاشورا دارای دو سند است یکی از امام محمد باقر(ع)  و دیگری حدیث قدسی است. این زیارت یکی از سه سفارش حضرت ولی عصر(عج)  به سید رشتی است. سفارش های دیگر حضرت ولی عصر (عج) زیارت جامعه و نماز نافله است. هر روز زیارت عاشورا را بخوانید. جامعه کبیره سرود شیعه است و یک دوره امام شناسی است.

_ در زیارت عاشورا یک فرازی وجود دارد که مقام معیت است. مقام معیت یعنی با امام باشی و با امام بمانی. مقام معیت یعنی فکرت و قدم برداشتن و تمام کارهایت در طی راهی باشد که ذوات مقدسه فرموده اند. اگر کسی بخواهد به مقام معیت برسد باید سه مرحله را بگذارند.مرحله اول باید انسان معرفت امام داشته باشد. کسی که معرفت امام را پیدا کند عمیق می شود و صرفاً به ظواهر اکتفا نمی کند.

_ مرحله دوم به دست آوردن معرفت اولیای امام است. شیعیان امام کسانی هستند که گناه را دوست ندارند. طبق روایت است که شیعیان امام سه خصلت دارند اول اینکه نماز اول وقت می خوانند. دوم محرم اسرار هستند و امانتدار هستند. کسی که اهل محاسبه نفس نباشد از ما نیست. کسی که اهل نماز شب نباشد از ما نیست. مرحله سوم مقام معیت برائت از دشمنان آل الله است. ما ته دل خود با دشمنان حضرت زهرا (س) صاف نمی شود.

_ بیشترین زیارت را در بین ائمه ما امام حسین(ع) دارد. امام حسین 83 زیارت دارد. شیخ صدوق فرمودند که معرفت امام هشت شرط دارد. اولین شرط این است که بدانید امام زنده و مرده ندارد. شما می دانید که جسم می میرد و روح اصلاً نمی میرد و بالا می رود.

_ شرط دوم برای معرفت امام آن است که بدانیم امام واسطه فیض است.  هر خیری که به ما می رسد از برکت حضرت ولی عصر(عج) است.فرق ما با اهل سنت این است که ما می گوییم که امام زمان (عج) به دنیا آمده است ولی اهل سنت می گوید که امام زمان (عج) به دنیا نیامده است.

_ شیعه معتقد است که مدیریت جهان به دست امام معصوم است. اگر امام نباشد کل عالم در هم فرو می ریزد. شرط سوم این است که بدانید امام عین الله و فضل الله و جنب الله است. اینان مظاهر صفات جمالی و جلالی حق هستند.ذوات مقدسه روح و حقیقت قرآن هستند.

_ تمام عبادات شرط و شروط دارد. نماز و روزه و مکه شرط دارد. تنها عبادتی که هیچ شرطی ندارد گریه بر اباعبدالله است.

 

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساناز عمرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
سلام
خواهش میکنم راه تماسی با حاج آقا حائری زاده بهم بدید.من هرجا گشتم نتونستم ازشون شماره تماسی پیدا کنم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین