عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) در هیئت فاطمیون ساوه
قدم اول برای زیارت این است که ما بفهمیم که زیارت نیاز ما است. قدم دوم این است که وقتی ما رفتیم بفهمیم چگونه از فرصت استفاده کنیم. باید با کمترین سرمایه بیشترین سود را از زیارت گرفت.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) با سخنرانی حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق و مداحی حاج مهدی اکبری در حسینیه شهید غفاری هیئت فاطمیون ساوه برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید: 

_ جسم و روح ما هر کدام نیازهایی دارد. خلقت بشر سراسر در نیاز است و انسان نیازمند است. نیاز همراه به سختی است. قرآن می فرماید که ما انسان را در سختی و مشکلات خلق کردیم. البته سختی ها در مقابل ابدیتی که خواهد بود لحظه ای است در مقابل بی نهایت . همراه سختی ها راحتی هم هست. ما باید نهایت توجه را به نیازمندی های جسم داشته باشیم.

_ جسم مرکب روح است و باید با مراقبت از نیازهای جسمانی از طریقش به نیازهای روح هم رسید.  نیازهای روح هم اگر برطرف نشود روح به خطر می افتد و از بین می رود. همانند جسم که باید نیازهایش برطرف شود. ما اینقدر که به نیازهای جسم توجه می کنیم توجهمان به نیازهای روح کمتر است.

_ غالب دستورات انبیا که از جانب خدا به ما رسیده است برای برطرف کردن نیازهای روح است. همین نماز هم غذای روح است. همه ملت ها نماز و روزه داشتند. بزرگان یک لذتی با معنویات دارند که دیگران ندارد. این برای افراد عادی قابل هضم نیست. ولی بزرگان می دانند که نیازهای روحی با این معنویات برطرف می شود.

_ امام حسین(ع) حقیقت دعا و استغفار و نماز و عبادت است. مقام معنوی یک مقام بلندی است که امام حسین(ع) آن را دوست دارد. یکی از بهترین غذاهای روح و بلکه نیازهای روح ما در امر زیارت است. مؤمن نیازمند به زیارت است. که خیلی هم توصیه شده است. علامه طباطبایی می فرماید که ما باید نیازمان به توسل را حفظ کنیم . نشاط انسان در این توسلات و عبادات است.

_ در روایات است که دیدن برادر مؤمن مانند زیارت است. ثواب زیارت بسیار است. قدم اول برای زیارت این است که ما بفهمیم که زیارت نیاز ما است. قدم دوم این است که وقتی ما رفتیم بفهمیم چگونه از فرصت استفاده کنیم. باید با کمترین سرمایه بیشترین سود را از زیارت گرفت. در اماکن زیارتی هر ساعتی یک اثر و یک خاصیت دارد. 

_ با خواندن زیارت نامه ها اعتقادات خود را بیان می کنیم.  بخشی از زیارت نامه ها دعا است و تقاضا می کنیم. امام حسین(ع) عمود دین است. همان طور که نماز ستون دین است. اگر امام حسین(ع) نبود دینی باقی نمی ماند .  هر کس امام حسین(ع) را نشناسد از دینش گمراه شده است.

_ انسان گاهی با یک اشاره چشم غیبت می کند.با تقوای لازم به فضای مجازی ورود پیدا کنید. با فضای مجازی می توانیم از اعتقادات خود و حریم دین دفاع کنیم. باید برای سالم سازی فضای مجازی ورود پیدا کنیم. بشر خطا می کند ولی خدا باب رحمت دارد و آن هم سیدالشهدا می باشد.بهانه گیری اول سقوط انسان است.

_ سجده به غیر خدا برای تضرع ایرادی ندارد. در روایات داریم که اهل بیت (ع) باب ریزش گناهان هستند و خداوند گناهان گذشته و آینده را به خاطر آن ها می بخشد. هر کس از باب حسین (ع) وارد شود ایمن می شود. چون زن و فرزندان امام حسین(ع) در کربلا ایمن نبودند.

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین