عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
همایش بین المللی سه ساله های حسینی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد
جمعی از فرزندانِ خردسال طلاب خارجی مراکز جامعةالزهرا و جامعةالمصطفی قم نیز در این همایش شرکت کردند.

گزارش تصویری


عقیق: همایش بین المللی سه ساله های حسینی(ع) به همت هیئت رزمندگان اسلام روز سه شنبه همزمان با پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) نازدانه امام حسین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم مومن و عاشقان اباعبدالله(ع) با سخنرانی حجت الاسلام راستگو و مداحی حاج حسن شالبافان

 حجت الاسلام راستگو در این همایش که هزاران تن از کودکان خردسال به همراه مادران خود حضور یافته بودند با اشاره به شخصیت والای حضرت رقیه(س) افزود: این خردسال مظلوم پس از تحمل روزهای سخت ظلم و جور خاندان اهل بیت(ع) مظلومانه در خرابه های شام جان سپرد و به دیدار پدر و اجداد طاهرینش شتافت.

حجت الاسلام محمد حسن راستگو گفت: حضرت رقیه(س) گواه ظلم و ستم یزیدیان است که حتی به کودکان خردسال که مظلومانه عزیزان خود را می طلبیدند رحم نکردند و در کمال قساوت بی رحمانه ترین رفتار را که بر هیچ بشری روا نیست در حق خاندان عصمت و طهارت(ع) مرتکب شدند.
این همایش که برای سومین سال پیاپی برگزار می شد با هدف فرهنگ سازی و اشاعهفرهنگ عفاف و حجاب و الگوگیری از حضرت رقیه(س) به ویژه برای پایبندی دختران خردسال به حجاب برگزار شد.
آشنایی هرچه بیشتر کودکان با حادثه کربلا و تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه(س) و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.
جمعی از فرزندانِ خردسال طلاب خارجی مراکز جامعةالزهرا و جامعةالمصطفی قم نیز در این همایش شرکت کردند.
نمایشگاهی نیز در حاشیه این مراسم معنوی برپا و دکلمه ای از سوی یکی از فرزندان شهدای مدافع حرم و نمایش میدانی بزرگ «اگر کنارت بودم» نیز از دیگر برنامه های این همایش معنوی بود که اجرا شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین