عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
حجت الاسلام والمسلمين بهجتي خبر داد؛
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي در ايام اربعين، از راه اندازي 15 موكب فرهنگي چند منظوره از نجف تا كربلا توسط كميته فرهنگي ستاد اربعين خبر داد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي در جلسه ستاد اجرايي اربعين كه  در دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در كربلا برگزار شد با اشاره به آيه «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ»، نقش اخلاص و تلاش را در خدمت رساني به زائران امام حسين عليه السلام بسيار مهم خواند.
وي با بيان اينكه براي خدمت رساني هرچه بهتر به زائران نياز به برنامه ريزي دقيق و پيش بيني تمام راهكارها و ظرافت ها است، گفت: هرچه برنامه ريزي ها دقيق تر و با ظرافت بيشتر صورت گيرد، امدادهاي الهي هم بيشتر مي شود و قطعا خداوند متعال از تلاش هاي مخلصانه حمايت مي كند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ادامه خاطرنشان كرد: نتيجه تلاش هاي به انجام رسيده در هفته هاي آينده مشخص مي شود، اما آنچه از اهميت بيشتري برخوردار است دستاورد نهايي راهپيمايي بزرگ اربعين است كه بايد اثرپذيري فرهنگ عاشورا بر روي زائران باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به بيان فعاليت هاي فرهنگي كميته فرهنگي ستاد اربعين در اين ايام پرداخت و از ساماندهي بيش از هزار مبلغ مجرب و كارآمد در طول مسير پياده روي از مرز مهران، چزابه و شلمچه تا نجف، مسير نجف تا كربلا و كربلا به عنوان مهم ترين اين فعاليت ها نام برد.
حجت الاسلام والمسلمين بهجتي گفت: ايجاد پايگاه هاي فرهنگي براي كودكان و نوجوانان، توليد و طراحي بيش از 10 محصول فرهنگي و ارائه آنها در مسير پياده روي، روايتگري مصور از حماسه عاشورا و اربعين در طول مسير نجف تا كربلا از ديگر فعاليت هاي كميته فرهنگي ستاد اربعين است.
وي از آماده سازي بيش از 8 نقطه در نجف و كربلا براي برگزاري مراسم سخنراني و عزاداري و راه اندازي 15 موكب فرهنگي چند منظوره از نجف تا كربلا براي تبليغ، سخنراني و عزاداري به عنوان ديگر فعاليت هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري نام برد و گفت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسين عليه السلام ماندگار است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین