عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
رييس ستاد مركزي اربعين با بيان اينكه داشتن رواديد براي سفر به عتبات در ايام اربعين ضروري است، گفت: اگرچه به مراكز صدور رواديد در كشور 11 مركز جديد اضافه شده، اما سرعت صدور رواديد توسط دفاتر در ايران مناسب نيست و اگر قرار باشد زائران قانونمند وارد عراق شوند بايد زمينه صدور رواديد در اسرع وقت به متقاضيان سفر به كربلا فراهم شود.
عقیق:  حسين ذوالفقاري رييس ستاد مركزي اربعين در جلسه ستاد اجرايي اربعين كه در كربلا برگزار شد، بر بسيج همگاني و استفاده از همه امكانات براي خدمت رساني هرچه بيشتر و بهتر به زائران در ايام اربعين تأكيد كرد.
وي با بيان اينكه اربعين سيد و سالار شهيدان عليه السلام يك حركت كاملا مردمي است و بايد از ظرفيت هيأت ها براي خدمت رساني هرچه بيشتر به زائران استفاده كنيم، خواستار تطبيق فعاليت هاي ستاد مركزي و ستاد اجرايي اربعين در كشور عراق شد.
رييس ستاد مركزي اربعين در ادامه نقش سازمان حج و زيارت را در فرايند هدايت زائران و فراهم كردن امكانات لازم قابل تقدير ارزيابي كرد و با اشاره به جلسات متعدد اين ستاد براي هماهنگي هرچه بيشتر در خدمت رساني به زائران، اظهار داشت: تا حد امكان سازمان حج و زيارت را در ارائه خدمات به زائران همراهي و كمك مي كنيم.
وي با بيان اينكه داشتن رواديد براي سفر به عتبات در ايام اربعين ضروري است، گفت: اگرچه به مراكز صدور رواديد در كشور 11 مركز جديد اضافه شده، اما سرعت صدور رواديد توسط دفاتر در ايران مناسب نيست و اگر قرار باشد زائران قانونمند وارد عراق شوند بايد زمينه صدور رواديد در اسرع وقت به متقاضيان سفر به كربلا فراهم شود.
ذوالفقاري بر فراهم شدن كامل امنيت زائران ايراني توسط دولت عراق در ايام اربعين تأكيد كرد و با اشاره به وقوع حوادث تروريستي در لبنان، فرانسه و نيز حادثه اسفبار منا و همچنين با توجه به شكست هاي داعش در عراق و سوريه، خاطرنشان كرد: مراسم اربعين حسيني عليه السلام بايد در امنيت كامل به پايان برسد.
وي با بيان اينكه مردم عراق ميزبان خدمت رساني به زائران و برگزاري مراسم اربعين هستند، حفظ كرامت مردم اين كشور و صيانت از خدمات آنان را ضروري خواند و افزود: بايد تمام تلاش ها تنها با نام امام حسين عليه السلام انجام شود در اين رابطه، شخص و سازمان مطرح نيست و هركس هرچقدر در توان دارد به زائران خدمت كند.


منبع:حج
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین