عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
حجت الاسلام سعيديان، حاج محمود كريمي و سيد مجيد بني فاطمه در ريحانة الحسين(ع)
اولين شب مراسم اقامه عزاي حضرت صديقه(س) در هيات ريحانة الحسين(ع) با حضور پرشور جوانان دوستدار اهل بيت(ع) و با سخنراني و مداحي حجت الاسلام سعيديان، حاج محمود كريمي و سيد مجيد بني فاطمه برگزار شد.
به گزارش عقيق، حجت الاسلام سعيديان در نخستين شب از مراسم عزاداري حضرت زهرا (س) در هيات ريحانة الحسين (ع) سخنان خود را در دو بخش پي گرفت .

وي در بخش نخست، به پاسخ گويي به يك شبهه پرداخته و با اشاره به اين مطلب كه ترويج اين گونه شبهات از جمله برنامه ها ودسيسه هاي دشمن و بخصوص وهابيت است افزود: كتاب هايي كه در مناطق مختلف عربستان به زائران و بقيه افراد داده مي شود همگي شامل اين شبهه است كه، حضرت ام كلثوم (س) به تزويج خليفه دوم (لعنت الله عليه) درآمده است .


حجت الاسلام سعيديان ادامه داد: ما به سه طريق به اين شبهه پاسخ داده و آن را رد مي كنيم. اول اينكه از نظر نقلي و در روايات شيعي اين حادثه كاملا مردود بوده و اگر هم فردي به اين مساله در كتابش اشاره كرده به نقل از برخي افراد اهل تسنن بوده است .

وي افزود: منظر ديگر، بحث عقلايي است.  آيا اين با عقل جور در مي آيد كه اميرالمومنين (ع) دختر شش ساله خود را به تزويج يك پيرمرد 60 ساله در بياورد ؟ ! قطعا، اينطور نبوده است .

اين سخنران محافل مذهبي در سومين قسمت از پاسخ خود به اين شبهه به روايات خود اهل تسنن اشاره كرده و اظهار داشت : ابن سعد كه خود اهل سنت بوده،  در كتاب "طبقات الكبري" خود به اين موضوع اشاره كرده و سنديت آن را بسيار ضعيف دانسته است.

حجت الاسلام سعيديان در بخش دوم سخنان خود، به ضعف هاي جامعه در دوران زندگي حضرت زهرا (س) اشاره كرده و افزود: يكي از اين ضعف ها، عدم ثبات قدم در پيروي از علي (ع) و اولاد اوست.

وي با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) كه مي فرمايند، برترين نعمت، ولايت است و آن در سينه شيعيان قرار گرفته است افزود : مهمترين كار بعد از پذيرش ولايت، نگهداري آن است . زبير يكي از محبين واقعي حضرت امير بود، اما اين محبت و ولايت را نتوانست نگهداري كند.

حجت الاسلام سعيديان با انتقاد از وضعيت جامعه ي شيعي كه چرا روي خودش كار نمي كند، تاكيد كرد : تنها نبايد به محبت ظاهري اكتفا كنيم .

وي ادامه داد : بي ثباتي در محبت به علي (ع) و اولاد او مختص آن دوران نبوده و بعد ها در كربلا نيز نمايان شده و تا همين الآن هم ادامه دارد.
اين سخنران محافل مذهبي در پايان گفت : آيا اگر همين الآن حضرت صاحب تشريف بياورند، توانايي آن را داريم كه همه چيزمان را در را ايشان بدهيم ؟ !

بر اساس اين گزارش، بعد از سخنان حاج آقاي سعيديان، روضه با نواي حاج محمود كريمي ادامه يافت كه در ذيل قسمتي از شعر خوانده شده توسط ايشان را ملاحظه مي فرمائيد : 

هواي شهر بهاري ولي غم انگيز است / بهار اگر تو نباشي شبيه پائيز است

دلم هواي تو كرده بيا عزيزدلم / ببين كه كاسه صبرم زغصه لبريز است

قسم به عصمت زهرا، كسي كه در قلبش / ولايت تو ندارد، فقير و بي چيز است

 در انتظار قدومت مسافر زهرا / ببين كه جمعه به جمعه دلم سحر خيز است

به عالمي نفروشم دمي زحالم را / كه انتظار فرج قيمتي ترين چيز است

شنيده ام كه به سختي جدا شدند از هم /  در شكسته كه با مادري گلاويز است

يگانه مرهم ياس شكسته سينه بيا / غريب خسته دل و زائر مدينه بيا


به گزارش عقيق، مراسم فاطميه دوم در هيات ريحانة الحسين (ع) به آدرس خيابان اشرفی اصفهانی- باغ فیض- خيابان ۲۲ بهمن- مجتمع فرهنگی مذهبی ریحانة الحسین(ع)، تا 24 فروردين ماه، هرشب از ساعت 20 با سخنراني حجج الاسلام سعيديان و رئيسي و مداحي حاج سيد مجيد بني فاطمه و ديگر مادحين اهل بيت (ع) برقرار مي باشد .

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سیدمحمدمصطفی مرتضایی نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
2
سلام علیکم
خدا قوت
زیباترین عکس پنجمین عکس می باشد از بالا ب پایین
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
0
3
دمتون گرم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
1
سلام
عالی بود
اجرتون با صاحب مجلس
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
0
0
سلام خیلی خوبه..تروخدا دعام کنیدیه مشکلی دارم بخداقسم ازخودم خسته شدم بعضی وقتا انقدرحالم بدمیشه که میخوام خودموبکشموخلاص شم..ازتون التماس دعادارم شایدخدابه خاطرشماها جوابموبده
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین