عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
شب شهادت حضرت رقیه(س) در مهدیه امام حسن مجتبی (ع)
بد زبانی و فحش یکی ازعادت های زشت است که در جامعه ما بیداد می کند. در روایت است که مبادا کسی را مسخره کنید و به او بد وبیراه بگویید چه بسا او نزد خدا از شما با آبروتر است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری حضرت رقیه (س)با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده و مداحی حاج سعید حدادیان ، حاج احمد نیکبختیان و کربلایی علی جباری در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حائری زاده را بخوانید

_ بد زبانی و فحش یکی ازعادت های زشت است که در جامعه ما بیداد می کند. در روایت است که مبادا کسی را مسخره کنید و به او بد وبیراه بگویید چه بسا او نزد خدا از شما با آبروتر است. یکی از آفات زبان دشنام و بدزبانی است. دشنام و بدزبانی پیامدهایی دنیوی و اخروی دارد.

_ انسانی که بدزبانی می کند چند دلیل دارد. مهمترین عامل غضب است. غضب و حسادتی که باعث غضب شد سبب شد بین حضرت یوسف و حضرت یعقوب چهل سال جدایی افتاد. اما گاهی برای خدا غضب می کنیم و آن خوب است. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند انسانی که فحش می دهد و زبانش عادت به بدگویی کرده است خدا او را دوست ندارد.

_ در روایت است اگر کسی خانمی داشته باشد که او را اذیت می کند و این خانم مدام در حال عبادت باشد خدا هیچ عمل و کار خیر او را نمی پذیرد مگر این که از دل شوهر بیرون بیاورد. اگر این خانم کل عمرش را روزه بگیرد و شب تا صبح بر سر سجاده نماز باشد و بندگانی را در راه خدا آزاد کند و در راه خدا صدقه بدهد اما اول کسی که خدا با سر به آتش می زند او است که به شوهر خود بی ادبی می کند.

_ در روایت دیگر از پیامبر(ص) است که لعنت خدا بر زنی که غم به دل شوهرش بیاورد و خوش به حال زنی که به شوهرش ادب می کند.

_ گاهی انسان از روی غضب بدزبانی می کند و گاهی از روی عادت این کار را انجام می دهد و گاهی از روی بزرگ نشان دادن و قدرت انسان است.

_ بدزبانی پیامدهایی در دنیا دارد. اول این که دعای افراد بدزبان به اجابت نمی رسد. بدزبانی باعث فسق است. افراد بد دهان باعث می شوند که دیگران از روی ترس به آنها ادب می کنند. افراد بدزبان ایجاد دشمنی می کند. بدزبانی پیامدهایی هم در آخرت دارد که انسان بدزبان وارد بهشت نمی شود و جایگاهش جهنم است.

_ امام باقر(ع) فرمودند که اگر کسی بدزبانی برایش عادت شود برکت از زندگی اش می رود. کسانی که کارشان درست نمی شود چند علت دارد که یا به علت بددهانی و یا دل شکستن و یا ندادن خمس است. راه هایی که بد زبانی را مهار می کند اول خواندن 21 مرتبه سوره مبارکه ویل لکل همزه لمزه  و دوم روش تغافل و خود را به نشنیدن زدن است.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین