عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
هیئات مذهبی دانشجویی در دانشگاه های سراسر کشور که وابسته به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هستند در ایام ا... و ولادت ها و شهادت های ائمه اطهار (ع) برنامه های سخنرانی و عزاداری را برای نشر معارف گرانقدر و والای اهل بیت ترتیب می دهند .
عقیق: امسال نیز هیئات دانشجویی با هماهنگی مدیریت تشکل های دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اقدام به برگزاری جلسات سخنرانی با حضور وعاظ نامی کشور و همچنین برقراری نمایشگاه های پوستر، کتاب و عکس و نرم افزار در محوطه و مساجد دانشگاه ها کرده اند. شرح برنامه های برخی دانشگاه ها در ذیل آمده است که می خوانید :
 
اجرای مراسم سوگواری ایام فاطمیه در دانشگاه امیرکبیر
 
هیئت رهروان شهدای دانشگاه امیر کبیر مراسم سوگواری سرور و سالار بانوان جهان را از 20 فروردین به مدت سه شب در مسجد این دانشگاه برگزار می کند .
در این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاآغاز می شود حجت الاسلام علیرضا پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سخنرانی می کند و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت مداحی می کنند .
 
برنامه عزاداری ایام فاطمیه در دانشگاه صنعتی شریف
 
هیات الزهرا دانشگاه صنعتی شریف از فردا 21 فروردین به مدت 5 شب مراسم سوگواری  دخت مکرم نبی اسلام را در مسجد این دانشگاه برگزار می کند .
به گزارش ماوا، این مراسم با قرائت دعا و نیایش قبل از نماز مغرب و خشا آغاز می شود و بعد از نماز حجج اسلام روحی و فاطمیان سخنرانی می کنند و برنامه با مداحی ذاکران اهل بیت ادامه پیدا می کند .
 
براین اساس، از 26 تا 28 فروردین نیز مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد این دانشگاه برگزار می شود .
 
لازم به ذکر است، نمایشگاه فروش کتاب و نرم افزار های مذهبی به مناسبت این ایام در محوطه این دانشگاه از فردا دایر است .
 
اجرای مراسم عزاداری فاطمی در دانشگاه خواجه نصیر
 
مراسم قرائت زیارت حضرت فاطمه زهراء(س) و اقامه عزا از 19 فروردین تا 26 این ماه  هر روز قبل از نماز ظهر و عصر  در نمازخانه هوا فضای این دانشکده با  سخنرانی حجت الاسلام حامد رضایی مسئول دفتر نهاد رهبری در این دانشکده برگزار می شود .
 
براین اساس، شنبه 24 فرورین  مراسم ایام فاطمیه در دو دانشکده عمران  و علوم پایه برای دانشجویان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشکده عمران برگزار می شود. دوشنبه 26  مراسم عزاداری برای دانشجویان دانشکده مکانیک این دانشگاه بعد از نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد .
 
لازم به ذکر است : 26 تا 28 در دانشکده برق شب ها با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی از ساعت 18 آغاز می شود .
 
اقامه عزاری فاطمی در دانشگاه امام صادق(ع)
 
مراسم عزای فاطمی با عنوان "روضه فاطمیه " از 22 تا 24 فروردین در مسجد دانشگاه امام صادق اجرا می شود.
 
به گزارش ماوا، این مراسم از ساعت 18 آغاز شده و در آن حجج اسلام علیرضا پناهیان، حائری زاده و سرلک و و مداحی حاج میثم مطیعی برگزار می شود .
 
لازم به ذکر است ورود به این مراسم برای عموم آزاد است .

منبع:ماوا
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین