عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
مداحی حاج عبدالرضا هلالی ، حاج ابراهیم رحیمی و حاج امیر عباسی در هیئت محبین شهادت
در روایت از حضرت باقر(ع) آمده است که فرمودند به خدا قسم شیعیان ما نیستند الا کسانی که تقوای خدا را داشته باشند و او را اطاعت کنند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سوگواری شب چهارم صفر با سخنرانی حجت الاسلام شیخ علی سرلک و مداحی حاج عبدالرضا هلالی ، حاج ابراهیم رحیمی و حاج امیر عباسی به همت هیئت محبین شهادت در مسجد الزهرا (س) شهرک غرب برگزار شد .

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام سرلک را بخوانید:

_ یکی از بهترین راه ها برای این که با اولیا خدا مأنوس شویم از طریق انس با کلماتشان است.  خداوند متعال از طریق کلمات با ما در ارتباط است و این کلمات فقط تعابیر نیست . قرآن کتاب معرفت خداست.

_برای معرفت خدا با قرآن مأنوس شوید. در روایت است که کسی که هر روز پنجاه آیه از قرآن بخواند جزء غافلین خوانده نمی شود. ما وقت اضافه زیاد داریم ولی مدیریت زمانمان اشکال دارد.

_ کلمات خدا فقط از جنس آیات و روایات نیست. انسان بهترین کلمه خدا می باشد. همه چیز در جهان جزء کلمات خدا است. خداوند متعال معنای وجود خودش را در وجود انسان هم نهفته است. هر کس با اولیاء خدا انس بگیرد غفلت ها و گناه ها از او کاسته می شود و نور به او اضافه می شود. سعی کنید روز خود را با یک آیه شروع کنید و سعی کنید با آن انس بگیرید.

_ خدا وقتی به باورهای ضعیف ما نگاه می کند کلمات خود را با تأکید می آورد.

_ در روایت از حضرت باقر(ع)  آمده است که فرمودند به خدا قسم شیعیان ما نیستند الا کسانی که تقوای خدا را داشته باشند و او را اطاعت کنند. رفتن به روضه و هیئت باید سبب این باشد که انگیزه اطاعت بالا برود. اطاعت محبت می خواهد. اطاعت بدون محبت انسان را رشد نمی دهد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین