عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
اعلام شد؛
مسابقه سراسري كتابخواني «چادرهاي سوخته» نوشته سيده الهه بهشتي، بين زائران حسيني در كربلاي معلا فراخوان شد.از مزيت‌هاي اين اثر كه در 21 بخش، وقايع بعد از عاشورا و از لحظه شهادت امام حسين(ع) را به تصوير مي‌كشد، استفاده از زبان سوم شخص است تا خواننده قدم به قدم با تاريخ كربلا پيش رود؛ افزون بر اين‌كه مصور بودن بزرگ‌ترين ويژگي كتاب چادرهاي سوخته به شمار مي‌رود.
عقیق:  فراخوان مسابقه كتابخواني از كتاب تصويري «چادرهاي سوخته» نوشته سيده الهه بهشتي در ميان زائران اباعبدالله الحسين عليه السلام اعلام شد.
كتاب تصويري چادرهاي سوخته كه در سال 1393 منتشر و وارد بازار نشر شده است، در حاشيه بازگشايي نمايشگاه ماكت بازسازي شده واقعه عاشورا در بين‌الحرمين به همراه فراخوان مسابقه آن به مبلغ 15 هزار تومان به زائران حسيني و علاقه مندان مطالعه آثار فاخر درباره اهل بيت عليهم السلام، عرضه شد.
از مزيت‌هاي اين اثر كه در 21 بخش، وقايع بعد از عاشورا و از لحظه شهادت امام حسين(ع) را به تصوير مي‌كشد، استفاده از زبان سوم شخص است تا خواننده قدم به قدم با تاريخ كربلا پيش رود؛ افزون بر اين‌كه مصور بودن بزرگ‌ترين ويژگي كتاب چادرهاي سوخته به شمار مي‌رود.
خانم بهشتي نويسنده كتاب چادرهاي سوخته در حاشيه رونمايي و معرفي اين اثر به خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج گفت: در كتاب چادرهاي سوخته از ميان مقاتل مختلف و روايت‌هاي گوناگون مطرح شده از واقعه عاشورا كه خواننده را دچار سردرگمي مي‌كند يك مقتل برگزيده و به زبان سوم شخص بيان شده است.
وي افزود: داستان اين اثر از لحظه شهادت اباعبدالله الحسين(ع) شروع مي‌شود و چگونگي حركت كاروان اسراي كربلا به سمت كوفه، اتفاقات پيش‌رو، حركت كاروان از كوفه به سمت شام به دستور يزيد و اتفاقاتي كه سبب رسوا شدن و از بين رفتن سلسله بني اميه مي‌شود و نيز بازگشت كاروان به طرف مدينه را بيان مي‌كند.
نويسنده كتاب چادرهاي سوخته با بيان اين‌كه مخاطب اين اثر با خواندن آن حوادث كربلا را به صورت حضوري احساس مي‌كند، گفت: چاپ نخست اين كتاب در سال 93 با تصاوير رنگي منتشر شد كه در چاپ جديد نوع نقاشي‌ها متفاوت و به صورت سياه و سفيد منتشر شده است.
علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر و دريافت مجموعه سؤالات مسابقه كتابخواني «چادرهاي سوخته» كه مهلت ارسال پاسخ هاي آن نيز تا پايان ماه صفر برابر با 22 آذرماه تعيين شده است، مي توانند به نشاني اينترنتيwww.mahdiunkaraj.irمراجعه و يا با شماره 34208002-026 واحد فروش و ارسال تماس بگيرند.
فراخوان اين مسابقه از سوي، مجتمع و كانون فرهنگي مهديون كرج با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز، اعلام شده است.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین