عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوي و استاندار انجام شد؛
طی مراسمی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی از در و پنجره‌های نفیس و منقوش صحن حضرت فاطمه زهرا(س) حرم امیرالمؤمنین علی(ع) رونمایی شد.
عقیق: این در و پنجره ها که توسط شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی ساخته شده، برای نصب در صحن حضرت زهرا(س) نجف اشرف فرستاده شدند.
قائم مقام  تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ساخت 12 در منقوش، 10 پنجره و یک پنجره فولاد از شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) حرم حضرت علی(ع) به دست هنرمندان و مهندسان صنایع چوب آستان قدس رضوی را یک افتخار بزرگ دانست و اظهار امیدواری کرد که با توجه به طرح توسعه عتبات عالیات، بقیه کارهای هنری این اماکن مقدس نیز توسط آستان قدس رضوی انجام شود.
مهندس مهدی عزیزیان با اشاره به تجربیات ارزنده و امکانات آستان قدس رضوی، از اجرای این پروژه  از سوی ستاد عتبات عالیات با همکاری آستان قدس رضوی ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه این همکاری ها از بدو شروع بازسازی عتبات عالیات آغاز شده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، توجه ستاد عتبات عالیات به تجربه و تخصص مدیران و هنرمندان آستان قدس رضوی را گواه ظرفیت‌های فوق العاده برای همکاری برشمرد و افزود: آستان قدس رضوی با تمام توان و توجه برای بازسازی عتبات عالیات وارده شده که نمونه آن اجرای کارهای چوبی بی نظیر است.
مهندس عزیزیان از اقدام‌های مهندسان آستان قدس رضوی درخصوص اجرای پروژه‌های معماری در عتبات عالیات خبر داد و اظهار امیدواری کرد که زائران مشرف شده به عتبات عالیات، کارهای خاص و ویژه هنرهای اسلامی آستان قدس رضوی را  مشاهده کنند.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم انجام کارهای مقدس را لازمه مکان‌های مقدس دانست و گفت: خوشبختانه آستان قدس رضوی با نگاه مقدس و روحانی، دیدگاهی دینی نسبت به کارش دارد.
علیرضا رشیدیان با اشاره به تجربیات ارزنده آستان قدس رضوی افزود: تأکیدی که تولیت عظمای آستان قدس رضوی برای ارایه کار با کیفیت و با اصالت دارند، بی‌تردید در بازسازی عتبات عالیات نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.
وی از اقدام‌های آستان قدس رضوی در همکاری با ستاد عتبات عالیات قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این آثار زیبای هنری که به نام حضرت رضا(ع) در اماکن مقدس مشاهده می‌شود، افزون بر معرفت، معنویت و عرفان زائران، می‌تواند تلألو بخش هنرهای اسلامی در این اماکن باشد.
مدیر عامل شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی هم در این مراسم با بیان اینکه نخستین پروژه طرح توسعه حرم مطهر علوی صحن حضرت زهرا(س) واقع در ضلع غربی حرم؛ یعنی بحر نجف با عرصه 6 هکتار و 220 هزار متر مربع زیربنا از سال 90 توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات شروع شده است، گفت: مهم‌ترین قسمت این پروژه از لحاظ موقعیت جغرافیایی، ورودی آن از رواق ابوطالب؛ یعنی بالاسر حضرت می‌باشد. از این رو کارهای هنری آن به دلیل موقعیت استراتژیک خاص، به شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی سپرده شده است.
محمد جواد طبسی، پایه طرح اجرا شده روی در و پنجره‌های منقوش آماده صحن حضرت فاطمه زهرا(س) حرم علوی را که توسط شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی ساخته شده، درهای قدیمی مضجع شریف حضرت رضا(ع) مربوط به 300 سال قبل عنوان کرد و افزود: افزون بر 12 در منقوش و چارچوب و 10 پنجره نفیس، یک پنجره فولاد نیز ساخته شده که حد فاصل درها؛ یعنی روبه‌روی ضریح مطهر نصب خواهد شد.
وی جنس در و پنجره‌های چوبی نفیس ساخته شده را چنار خراسان به دلیل مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی اعلام کرد و اظهار داشت: جنس پنجره فولاد ساخته شده این صحن در قسمت‌های فلزی از استیل ضد جذب و در قسمت‌های فوقانی از کتیبه‌های معرق چوبی منقوش به آیات قرآنی می‌باشد.
به گفته وی، قسمت بالایی این پنجره که به صورت قوس اجرا می‌شود، به صورت مشبک (در اصطلاح صنایع چوب آلاچینی) خواهد بود.
مدیر عامل شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در ساخت درها نیز افزون بر کار دست، گره چینی به اشکال هندسی گود و برجسته و به صورت فاق و زبانه، معرق کاری نیز شده است.
وی با بیان اینکه درها و پنجره‌های نفیس آماده شده به دلیل قید فوریت ستاد عتبات عالیات در مدت سه ماه ساخته شده و آماده بارگیری برای ارسال است، گفت: پیش بینی می‌شود، این آثار تا پیش از اربعین در سایت کارگاه واقع در نجف اشرف تخلیه و بلافاصله عملیات نصب آن‌ها انجام شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی هم در این مراسم از واگذاری ساخت 555 دستگاه در و پنجره از جنس چوب ساج برمه در مرحله بعدی برای پروژه‌های در دست اجرای اماکن مقدس عتبات و عالیات خبر داد.

===
در گردهمایی رؤسای ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش  خراسان رضوی بیان شد ؛ناخشنودی معلمان از طرح 3-3-6
حسین پورحسین:  رئیس ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی مسؤولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گفت: اگر می‌خواهید مدیر خوبی را انتخاب کنید، باید اصالت خانوادگی او را مدنظر قرار داده و رفتار و کردار او را مورد سنجش قرار دهید.
قوامی با بیان اینکه حوزه ارزیابی عملکرد تابع خط فکری و جناحی اشخاص نیست، گفت: ما نباید سلایق خود را در امور دخالت بدهیم و باید قانون را رعایت کرده، از بگیر و ببند پرهیز کنیم تا حقی از دیگران ضایع نشود.
خوش‌نیت  مدیر آموزش و پرورش تبادکان نیز در این گردهمایی گفت: دغدغه مشترک ما پاسخگویی به خواسته‌های مردم در ارتباط با عملکرد حوزه تعلیم و تربیت است و اگر سازمانی بخواهد به حیات خود ادامه دهد، نیازمند  حوزه ارزیابی و عملکرد است و این حوزه در معرض قضاوت قرار دارد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد نیز  گفت: شکایت‌ها و نارضایتی‌ها با اجرای شیوه 3-3-6 در میان معلمان مشکل ایجاد کرده است و ما باید با این وضعیت مدارا کرده، آن را بشناسیم و درک کنیم و حالت اورژانسی را درمان موقت کنیم.
مصطفی اسدی  گفت: تیم ارزیابان این حوزه عملکرد قابل اهمیتی در سطح کشور داشته است و این ارزیابی‌ها می‌تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های کلان اثرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه قضاوت کار قاضی است و کار در حوزه ارزیابی و عملکرد هم نوعی از قضاوت به شمار می‌آید، گفت: بعضی از تخلفات در مقطعی باب شده بود و حراست این موارد را پیگیری می‌کند و باید دقت کنید و اطلاعات و اخبار را دقیق ارزیابی کنید.



منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین