عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
حضرت آيت الله وحيد خراساني گفتند: تمام آيات و روايات بر حقانيت خلافت و امامت امام علي(ع) دلالت دارند و همين آيات الهي و روايات و سنت نبوي نيز بر عدم حق ديگران براي حضور در اين جايگاه دلالت مي كنند، ولي متاسفانه در جايي كه بايد حق به حق دار مي رسيد اين اتفاق نيفتاد.
عقیق: اين مرجع تقليد، در درس تفسير خود در مسجد اعظم با اشاره به اهميت مساله خلافت در اسلام گفتند: خلافت پس از پيامبر(ص) يكي از مهمترين مسايلي است كه به دليل اتفاقاتي كه در آن رخ داد مسير تاريخ اسلام و مسلمين را عوض كرد.
ايشان افزودند: تمام آيات و روايات بر حق خلافت و امامت امام علي(ع) دلالت دارند و همين آيات الهي وروايات و سنت نبوي نيز بر عدم حق ديگران براي حضور در اين جايگاه دلالت مي كنند، ولي متاسفانه در جايي كه بايد حق به حق دار مي رسيد اين اتفاق نيفتاد.
حضرت آيت الله وحيد خراساني بيان كردند: در خصوص كرامات و ويژگي هاي بارزي كه بايد براي خلافت پس از پيامبر(ص) مورد نظر واقع شود، استعداد ذاتي و تربيت و عمل و علم و... مورد تاكيد است كه تمام اين ويژگي‎ها تنها در يك نفر وجود داشت و آن هم اميرالمومنين علي (ع) بود.
ايشان گفتند: ذهبي در كتاب «تذكره الحفاظ» حديثي آورده است كه سعي كرده است كه براي برخي ديگر نيز چنين كراماتي كه از زبان پيامبر(ص) نقل شده است بياورد و حال آنكه اين حديث با هيچ مولفه روايي و حديث شناسي و قرآني مطابقت ندارد.
معظم له بيان كردند: استعداد و علم و معنويت از مهمترين اين اركان است و پيامبري كه علم ارض و سما وكائنات را در دل داشت بايد خليفه‎اي داشته باشد كه او نيز چنين ظرفيت علمي را داشته باشد.
حضرت آيت الله وحيد خراساني گفتند: علماي عامه حتما روايت شكيات نماز خليفه دوم را قبول دارند، زيرا در كتب خود نيز اين مطلب را آورده‏اند كه خليفه مساله شكيات نماز را در زمان خلافت از ابن عباس كه يك جوان بود پرسيد و اين درحالي است كه اين مساله مبتلابه انسان مومن است و هر لحظه در طول عمر بندگي خود ممكن است به اين مساله نياز پيدا كند و سوال اينجاست كه چگونه ممكن است انساني به اين سن و سال برسد، ولي اين مساله را نداند؛ سوال ديگري كه در اين زمينه بوجود مي آيد اين است كه زماني كه اين شك براي وي ايجاد مي شده است در اين سالها چه مي كرده است.
اين مرجع تقليد بيان كردند: مساله بعدي مساله حفظ جان و نفس است كه اين مساله نيز مصرح قرآن و سنت نبوي است؛ يك انسان هم در قبال جان خود مسئول است و هم در قبال جان ديگران؛ به قدري كه اگر كسي ديگري را بكشد خالد در جهنم خواهد بود و اين مساله عين نص قرآن است.
حضرت آيت الله وحيد خراساني گفتند: بازهم علماي عامه به استناد كتاب بخاري اين روايت كه خليفه مي خواست زني را بدون سوال و جواب در خصوص شرايط زنا، رجم كند را تاييد مي كنند؛ در اينجا نيز ابن عباس اين حكم شفاف و ساده را براي تصميم گيرندگان تشريح كرد؛ يعني آنها مي خواستند زني را بدون احراز شرايط رجم، بكشند.
اين مرجع تقليد بيان كردند: حال چگونه ممكن است پيامبر اكرم(ع) امام علي(ع ) را كه به تصريح همه علما باب علم و حكمت ناميده است را بگذارند و جامعه اسلامي را رها كنند و مردم را به حال خود واگذارند تا اين اتفاقات بيافتد؟

منبع : حوزه نيوز
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین