عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
امام جمعه خرمشهر خبر داد؛
خواسته مهم ائمه جمعه و نماینده ولی‌فقیه از سفیر عراق استمرار ارائه خدمات ویزا به شبانه‌روزی توسط گروه کنسولی مستقر در شهرستان خرمشهر تا روز اربعین بود که در این زمینه قول مساعد دادند
عقیق:امام‌جمعه خرمشهر گفت: خواسته مهم ائمه جمعه و نماینده ولی‌فقیه از سفیر عراق استمرار ارائه خدمات ویزا به شبانه‌روزی توسط گروه کنسولی مستقر در شهرستان خرمشهر تا روز اربعین بود که در این زمینه قول مساعد دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نبی موسوی فرد اظهار داشت: خوشبختانه امکانات و تدابیر خوبی در شهرستان خرمشهر و مرز بین‌المللی شلمچه تدارک دیده شد که با دیگر سال‌ها قابل‌مقایسه نیست.
 
وی افزود: درگذشته پذیرش زائر از سوی کشور عراق با تأخیر همراه بود یکی از دلایل آن دسترسی مستقیم زائران به نقطه صفر مرزی بود که امسال برای پیشگیری از ازدحام جمعیت در مسیر پل نو تا پایانه مرزی بیش از 12 موقعیت جهت اسکان و تغذیه زائران تهیه شد.
 
امام‌جمعه خرمشهر، بیان کرد: این 12 موقعیت توسط شهرستان‌های امیدیه، ماهشهر و آبادان به‌عنوان معین خرمشهر همچنین استان‌های تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و دیگر استان‌ها آماده‌سازی شد که موجب پراکندگی جمعیت می‌شود.
 
وی گفت: بر این اساس حضور زائران در مرز بین‌المللی شلمچه به‌اندازه نیاز و تدریجی صورت می‌گیرد همچنین درگذشته 20 گیت گذرنامه وجود داشت که پاسخگوی نیاز زائران نبود، از ابتدای امسال احداث بزرگ‌ترین پایانه زمینی در مرز بین‌المللی شلمچه موجب افزایش گیت‌های گذرنامه به 50 گیت شد.
 
حجت‌الاسلام موسوی فرد اظهار داشت: در خاک عراق هم با تأمین اعتبار توسط جمهوری اسلامی ایران زیرساخت 40 گیت گذرنامه ایجاد شد که این بستر تسهیل در تردد زائران را فراهم می‌آورد.
 
وی با بیان اینکه از 23 آبان ماه تیم کنسولی عراق جهت صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی در شهرستان خرمشهر مستقر می‌شود، عنوان کرد: مکان ارائه ویزا در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد اروند واقع در جاده آبادان به خرمشهر تعیین‌شده است.
 
امام‌جمعه خرمشهر با اشاره به شبانه‌روزی بودن ساعات کاری این تیم کنسولی، تصریح کرد: قیمت ویزای انفرادی 40دلار و گروهی که تعداد بیش از 5 نفر را شامل می‌شود 30 دلار تعیین و مقرر شد 24ساعت پس از تحویل مدارک هر زائر نسبت به صدور ویزا اقدام کنند.
 
وی همچنین در تشریح دست آورد حضور سفیر عراق در گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان، افزود: خواسته مهم ائمه جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان از سفیر عراق استمرار ارائه خدمات ویزا به شبانه‌روزی توسط تیم کنسولی مستقر در شهرستان خرمشهر تا روز اربعین بود که در این زمینه قول مساعد دادند.
 
حجت‌الاسلام موسوی فرد، بیان کرد: سفیر عراق در این گردهمایی به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در خاک عراق برای تسهیل و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی پرداخت همچنین اوضاع و تحولات کشور عراق را تشریح کرد.
 
در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی اقدامات خوبی در مرز بین‌المللی شلمچه صورت گرفته و پیش‌بینی‌ها بر آن است که امسال بیش از 2 میلیون نفر از دروازه ورود تشیع به کشور یعنی مرز بین‌المللی شلمچه تردد کنند.

منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین