عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
در زمینه احکام جدید و قضاوت های حضرت مهدی (عج) و اصلاحاتی که انجام می دهند، روایات بسیاری وجود دارد. احکامی که در نظر اول با متون فقهی موجود و گاهی با ظواهر روایات و سنت سازگاری ندارد.
عقیق: در زمینه احکام جدید و قضاوت های حضرت مهدی (عج) و اصلاحاتی که انجام می دهند، روایات بسیاری وجود دارد . احکامی که در نظر اول با متون فقهی موجود و گاهی با ظواهر روایات و سنت سازگاری ندارد. قانون ارث برادر در عالم ذر، کشتن شرابخوار، کشتن فرد بی نماز، اعدام دروغگو، تحریم سود گرفتن از مومن در معاملات، نابودی مناره های مسجد و برداشتن سقف مسجد از آن جمله است.
در روایات از این تغییرات با عباراتی مانند قضای جدید، سنت جدید، دعای جدید و کتاب جدید نام برده شده است که ما آن را جز زنده کردن سنت محمدی می دانیم ولی دگرگونی ها به اندازه ای چشمگیر است که وقتی مردم با آن روبرو می شوند با تعبیر «او دین جدیدی آورده است» یاد می کنند.
ابان بن تغلب می گوید: امام صادق (ع) به من فرمودند: «در اسلام به حکم خدا دو خون حلال است ولی کسی به آن حکم نمی کند تا اینکه خداوند، قائم اهل بیت (ع) را بفرستد. او به حکم خدا حکم خواهد کرد و بینه و شاهدی نمی طلبد. حضرت (عج)، زناکار محصن را (مرد زن دار و زن شوهردار) را سنگسار می کند و کسی که زکات نمی دهد گردنش را می زند.»
همچنین، امام صادق و امام کاظم علیهماالسلام می فرمایند: «هنگامی که حضرت مهدی (عج) قیام کند، در سه مورد چنان حکم می کند که کسی پیش از او آن گونه حکم نکرده است. آن حضرت (عج) پیرمرد زناکار را اعدام می کند و کسی را که مانع زکات می شود به قتل می رساند و ارث برادر را به برادر مقامی (که در عالم ذر با هم بودند) می دهد.»
سالم می گوید: به امام صادق (ع) گفتم روایتی نقل شده است که سود و بهره گرفتن از مومن برای برادر مومنش حرام و ربا است؟ حضرت (ع) فرمودند: « این مطلب در هنگامی است که قائم (عج) ما اهل بیت ظهور کند، ولی امروز جایز است که شخصی به مومن چیزی بفروشد و از او سود بگیرد.»
امام کاظم (ع) می فرمایند: «خداوند ارواح را دو هزار سال پیش از بدن ها آفرید. هر یک از آنها که با دیگری در آسمان ها آشنا شد در زمین نیز با هم آشنا خواهند بود و هر کدام که از دیگری بیگانه بوده است در زمین نیز چنان خواهد بود. هنگامی که حضرت قائم (عج) قیام کند به برادر دینی ارث می دهد و وارث برادر نَسَبی را قطع می کند و این است معنای قول خداوند در سوره مومنون «پس هنگامی که در شیپور صور دمیده شود، هیچ نسبی بین آنان نخواهد بود و هرگز از علت آن جویا نخواهد شد.»
همچنین، امام صادق (ع) می فرمایند: «پس از ظهور حضرت مهدی (عج) خداوند بادی می فرستد تا در هر سرزمینی ندا کند: این مهدی است که به روش داود و سلیمان قضاوت می کند و بر حکم خود گواهی نمی طلبد.»
اسحاق می گوید: خدمت امام صادق (ع) بودم که آن حضرت (ع) از کمک و همکاری با برادران سخن به میان آورد و آنگاه فرمودند: «هنگامی که حضرت قائم (عج) ظهور کند، کمک به برادران واجب می شود و باید آنان را تقویت و کمک کنند.»
علاوه بر این، علی می گوید: پدرم سالم از امام صادق (ع) درباره حدیث «کسی که به رهن و سپردن وثیقه، از برادر مومن خود مطمئن تر باشد من از او بیزارم»، سوال کردم.
امام صادق (ع)  فرمودند: «این مطلب در دوران قائم ما اهل بیت (ع) است.»


پی نوشت ها:
الشیعه و الرجعه
بحارالانوار
کمال الدین
وسائل الشیعه
نشانه هایی از دولت موعود
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین