عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
در جمع عزاداران حسيني تبيين شد؛
سخنران بعثِه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور عزاداران حسيني به تبيين فلسفه گريه و عزاداري براي سيدالشهدا عليه السلام پرداخت و گفت: گريه بر حضرت سيدالشهدا عليه السلام كه با عمق معرفت صورت گيرد، انسان را از پرتگاه سقوط نجات مي دهد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود وزيري سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور عزاداران سيد و سالار شهيدان عليه السلام در سرداب حرم مطهر قمر بني هاشم به تبيين فلسفه گريه و عزاداري براي آن حضرت پرداخت.
وي گريه پرمحتوا، نافذ و اثربخش را سبب نجات انسان و هدايت او خواند و گفت: ما به واسطه محبتي كه به اهل بيت(ع) داريم، بر مصيبت‌ها و درد و رنج‌هاي آنان گريه مي‌كنيم. اين گريه در اختيار ما نيست هر كسي كه محبوبي را از دست مي‌دهد، وقتي به ياد او مي‌افتد گريه مي‌كند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري افزود: هر وقت انسان به مصائب و درد و رنج‌هاي حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام فكر مي‌كند، دلش مي‌تپد و گريه‌اش جاري مي‌شود؛ هرچند اين گريه‌ها بر مبناي عاطفه است ولي بر همين عاطفه ختم نمي‌شود.
وي تصريح كرد: گريه بر حضرت سيدالشهدا عليه السلام كه با عمق معرفت صورت گيرد، انسان را از پرتگاه سقوط نجات مي دهد و بر كشتي نجات امام حسين عليه السلام سوار مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين وزيري با اشاره به حديث پيامبر اكرم كه فرمودند ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجاه، اظهار داشت: در تاريكي هولناك هوا و هوس و سختي هاي روزگار و ظلمت دام هاي شيطاني هركسي كه دنبال چراغ هدايت حسيني راه نيفتد گمراه شده و دچار سردرگمي و هلاكت خواهد شد.
اين مبلغ بين الملل در بخش ديگري از سخنان خود از گريه بسيار، تواضع، نداشتن كينه، دل نبستن به دنيا و اتكاي به خداوند متعال به عنوان ويژگي انسان هاي مؤمن نام برد كه رسول اكرم صلي الله و عليه و آله در حديثي به آنها اشاره فرموده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین