عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
آيت الله قزويني در راستاي هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعيني حسيني از تمام كساني كه در اين اجتماع باشكوه شركت مي كنند خواست كه افزون بر رعايت آداب زيارت، به ديگر زائران احترام بگذارند و كمك رسان آنان باشند.
عقیق: آيت الله سيدمرتضي قزويني از علماي شهر كربلا با حضور در جمع روحانيون و مداحان اعزامي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا، به نزديك شدن ايام اربعين حسيني و حضور ميليوني زائران در شهر مقدس كربلا اشاره و مطالبي را در راستاي هرچه بهتر برگزار شدن اين اجتماع پرشور، بيان كرد.
وي با اشاره به آغاز پياده روي مردم بصره و در ادامه آن حضور زائراني از ايران، هند، چين، لبنان، آفريقا و اروپا در نجف و حركت آنان با پاي پياده به سمت كربلا، رها كردن كار و زندگي و تحمل سختي هاي مسافت طولاني را به سبب نيرو و جاذبه اي دانست كه امام حسين عليه السلام در دلهاي آزادگان جهان قرار داده است.
آيت الله قزويني با بيان اينكه زيارت امام حسين عليه السلام با پاي پياده جذابيت و ويژگي هاي فراواني دارد و بركات بي شماري را شامل حال زائر مي كند، از تمام كساني كه در اين اجتماع باشكوه شركت مي كنند خواست كه افزون بر رعايت آداب زيارت، به ديگر زائران احترام بگذارند و كمك رسان آنان باشند.
مدير مدرسه علميه امام جعفر صادق عليه السلام كربلا از زائران خواست كه براي موفقيت شيعيان ايران، عراق، هند و پاكستان دعا كنند و در شرايطي كه رزمندگان اسلام پيروزي هاي ارزشمندي را در مبارزه با گروه هاي تروريستي و تكفيري به دست آورده اند، شكرگزار اين حضور ميليوني در ايام اربعين باشند.
وي با بيان اينكه سال گذشته كربلا مورد تهديد داعشي ها بود اما به بركت حضور پرشور زائران و دعاي امام حسين و امام زمان عليهم السلام اين خطر از كربلا دفع شد، گفت: پيروزي رزمندگان اسلام روز به روز بيشتر مي شود، دعا كنيد كه خداوند شر داعشي ها و ناصبي ها را به خودشان بازگرداند.
آيت الله قزويني با بيان اينكه هدف اصلي زائر امام حسين عليه السلام زيارت است، برخورد برادرانه زائران را مورد تأكيد قرار داد و تصريح كرد: از زائران مي خواهم كه تفاوت گذاشتن بين قوميت ها و نژادهاي مختلف را كنار بگذارند تا فرهنگ امام حسين در زيارت اربعين زنده شود.
اين استاد برجسته حوزه علميه كربلا، خواستار تبيين صحيح هدف امام حسين عليه السلام از قيام عاشورا براي مردم شد و اظهار داشت: گروه هاي ضاله فعاليت هاي گسترده اي را در عراق آغاز كرده اند و ميليون ها دلار خرج مي كنند تا افكار گمراه خود را به جامعه ارائه دهند كه زائران بايد از خود در برابر اين توطئه هاي شوم مراقبت كنند.
آيت الله قزويني با بيان اينكه ايجاد مساوات و برادري بين همه مسلمانان و دستگيري از مشكلات آنان بهترين عملي است كه امام علي و امام حسين عليهم السلام را خوشحال مي كند، همه زائران را به شركت مستمر در نمازهاي جماعت كه فلسفه آن ايجاد برادري، محبت و مهرباني است، توصيه كرد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین