عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به اهميت توجه و بيان مسائل فرهنگي در سفر زيارتي عتبات از روحانيون و مداحان خواست كه زائران را به اقامه نماز اول وقت، تلاوت آيات قرآن كريم، دعا و استغفار در اين مكان مقدس توصيه كنند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، روحانيون و مداحان عتبات عاليات را به رعايت برخي بايسته هاي تبليغ در كشور عراق و در ميان زائران اباعبدالله الحسين عليه السلام دعوت كرد.
وي ارتباط دوستانه با زائر و تأثيرگذاري بر او را از رسالت هاي اصلي روحانيون و مداحان خواند و اظهار داشت: پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي فرمايند كسي كه كمك رسان مؤمن مسافري شود، خداوند هفتاد گرفتاري و مشكل را از زندگي او رفع مي كند. (لايحضر الفقيه؛ ج2، ص 293)
مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اينكه كمك به زائر سبب تأثير بهتر و عميق تر در او مي شود، به چهار ويژگي مهم براي تأثيرگذاري بهتر تبليغ پرداخت و گفت: پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند بهترين كلام آن است كه مستند، محكم و كوتاه باشد و خسته كننده نباشد.
وي روحانيون را به توجه و بيان مسائل فرهنگي در سفر زيارتي عتبات توصيه كرد و با اشاره به روايتي از امام حسين عليه السلام فرمودند «... فَهُوَ يَعْلَمُ أَنّي كُنْتُ اُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَتِلاوَةَ كِتابِهِ وَكَثْرَةَ الدُّعاءِ وَالْاِسْتِغْفارِ»، گفت: روحانيون همواره بر اقامه نماز اول وقت، تلاوت آيات قرآن كريم، دعا و استغفار در اين مكان مقدس تأكيد كنند.
حجت الاسلام والمسلمين بهجتي با بيان اينكه اشكي كه سبب تحول در انسان شود ارزشمند است، خاطرنشان كرد: روحانيون و مداحان كاروانهاي زيارتي در اين سفر معنوي بيشتر به تبيين نكات اخلاقي براي زائران بپردازند و از آنها بخواهند كه از اين فرصت اندك زيارت به بهترين شكل ممكن استفاده كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین