عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع دانشگاهيان با اشاره به ضرورت داشتن الگوي مناسب براي موفقيت در زندگي از ايمان، بصيرت، ادب، ولايتمداري و مجاهدت شاخصه يك الگوي برتر نام برد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني  داشتن الگوي مناسب براي يك زندگي موفق ضروري خواند و از حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام به عنوان الگوي شايسته نام برد.
وي از ايمان كامل را به عنوان ويژگي برجسته حضرت قمر بني هاشم نام برد و با بيان اين كه آن حضرت علم و ايمان را با هم توأم كرده بود، گفت: علم با ايمان توأم شود انسان را به كمال مي رساند اما علم بدون ايمان سبب پيدايش كبر و روحيه استكباري مي شود و ايماني كه با علم همراه نباشد، سبب تحجر و جمود مي گردد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اين كه بصيرت دومين ويژگي حضرت قمر بني هاشم عليه السلام است، خاطرنشان كرد: بصيرت شناسايي راه از چاه است؛ افراد بصير حق را از باطل و دوست را از دشمن به موقع تشخيص مي دهند و به نحو صحيحي موضع گيري مي كنند و فريب دشمن را نمي خورند.
وي با اشاره به بي بصيرتي برخي خواص در شناخت حق از باطل، اظهار داشت: چه بسا برخي خواص به سبب بي بصيرتي گرفتار دام باطل و از حق جدا شدند و چه بسا مردم عادي به سبب داشتن بصيرت در صف حق ماندند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني سومين ويژگي حضرت عباس عليه السلام را ولايتمداري و آن حضرت را بهترين ولايتمدار عنوان كرد و افزود: سعادت انسان در گرو ولايتمداري است و چنانچه كسي ولي خدا و امام زمان خود را نشناسد مرگ او مرگ زمان جاهليت است.
وي تمام خسارت هايي را كه جامعه مسلمانان در طول تاريخ متحمل آن شده است به سبب دوري از ولايت عنوان و ابراز كرد: اگر مردم زير سايه ولايت زندگي نكنند دينداري آنها معناي واقعي خود را پيدا نمي كند و حتي حج هم روح حقيقي خود را نخواهد داشت زيرا ولايت سرّ حج است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ادب را سرمايه بزرگ و ميراثي ارزشمند مطرح كرد و افزود: از ويژگي هاي مهم ديگر حضرت قمر بني هاشم عليه السلام ادب نسبت به امام زمان خود است و ما بايد در زندگي تمرين ادب كرده و خود را به آداب و اخلاق الهي آراسته كنيم.
وي مجاهد و مبارز بودن و شجاعت را ويژگي پنجم قمر بني هاشم خواند و خاطرنشان كرد: خداوند مجاهدان را بر ديگران برتري بخشيده است و امام خميني توانست از جوانان نيروهاي مؤمن تربيت كند كه در دفاع مقدس عزت و اقتدار آفريدند.
وي با بيان اين كه شاخصه مهم كربلا ولايتمداري و ظلم ستيزي است، گفت: زمينه ظهور را منتظران واقعي كه به رسالت در بعثت، ولايت در غدير و شهادت در عاشورا و عدالت در انتظار باور دارند، فراهم مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در پايان دانشجويان حاضر در جلسه را به الگو قرار دادن حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام و تمرين صفات برجسته آن حضرت دعوت كرد و گفت: با كسب صفات پسنديده كه در ياران امام حسين عليه السلام وجود داشته است، آن را براي زندگي خود و همسنگران خويش در سنگر علم و دانش به ارمغان ببريد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین