عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
در اربعين حسيني صورت مي‌گيرد؛
مردم قرچك در اربعين حسيني به سمت حرم حضرت عبدالعظيم (ع) پياده‌روي مي‌كنند.
عقیق:حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعيلي در جلسه ستاد اربعين شهرستان قرچك اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به امكانات محدود شهرستان با استقبال بي‌­نظير مردم مواجه شديم كه اين امر باعث خشنودي مقام معظم رهبري و دوستان اهل‌ بيت(ع) و همچنين نارضايتي دشمنان شده بود و مهم‌تر اينكه در كربلا با كم‌ترين امكانات و تجهيزات، امنيت با همكاري مسئولان كشور در بين جمعيتي بالغ بر 20 ميليون نفر برپا و حكم‌فرما بود، در كشوري كه از نظر امكانات قابل قياس نيست.
امام جمعه شهرستان قرچك افزود: امسال نيز اين امر با همكاري وزارت كشور و پشتيباني فرمانداري‌­ها امكان­‌پذير و شهرستان‌­ها نيز در اين امر سهيم هستند.
وي ادامه داد: با توجه به اعلام شوراي اسلامي شهر قرچك مبني بر اتخاذ تصميمات لازم جهت استقرار ستاد استقبال در مسير جاده نجف – كربلا مقرر شد شوراي اسلامي شهر و شهرداري قرچك موضوع را تا حصول نتيجه پيگيري كنند.
اسماعيلي عنوان كرد: با توجه به برگزاري مراسم پياده‌روي زائران حرم حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) از شهرستان قرچك در سال گذشته براي اولين بار و استقبال بي‌نظير مردمي از اين مراسم، امسال نيز بنا به درخواست‌هاي مكرر مردمي و هيئت‌هاي مذهبي اين امر صورت مي‌پذيرد.
گفتني است، به منظور اجراي هرچه بهتر اين مراسم و رفع مشكلات سال گذشته مقرر شد:
الف) به منظور اياب ذهاب زائران، سازمان اتوبوسراني تعداد 15 دستگاه اتوبوس در روز اربعين حسيني از ساعت 7:30 صبح لغايت 15 در اختيار ستاد قرار دهد.
ب) فرماندهي انتظامي به منظور تأمين امنيت و تسهيل عبور و مرور تمهيدات لازم ترافيكي و امنيتي مسير راهپيمايي را انديشيده و اقدامات لازم را معمول كند.
ج) اتاق اصناف نسبت به تهيه صوت و تصويربرداري از مراسم اقدام كند.
د) سازمان تبليغات اسلامي جهت استراحت و رفع حوائج زائران دو مسجد بين راهي در مسير راهپيمايي را هماهنگي كند.
هـ) سازمان تبليغات ضمن دعوت از هيئت‌هاي شاخص جهت حضور در مراسم، مسئولان هيئت را توجيه كند.
و) اداره ارشاد با هماهنگي گروه مستندسازي سازمان مربوطه نسبت به تهيه فيلم مستند از برگزاري مراسم اقدام كند.
ز) با توجه به اتفاق نظر اعضا مبني بر ارائه يك وعده پذيرايي از زائران در مسير بازگشت اداره صنعت، معدن و تجارت با همكاري دفتر امام جمعه محترم، شهرداري و ناحيه مقاومت بسيج 15 خرداد نسبت به تهيه و توزيع بسته­‌هاي پذيرايي در بين زائران اقدام كند.
ر) روابط‌ عمومي فرمانداري و شهرداري با هماهنگي دفتر امام جمعه محترم نسبت به اطلاع‌رساني موضوع در قالب بنر در شش نقطه پرتردد شهرستان اقدام كند.
گفتني است، جلسه هماهنگي ستاد اربعين حسيني شهرستان قرچك به منظور اتخاذ تصميمات لازم براي برگزاري باشكوه مراسم اربعين سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) برگزار شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین