عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
آیت‌الله اراکی در کنگره اربعین حسینی عنوان کرد:
رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) انرژی در تاریخ ایجاد کرده است، گفت: این انرژی جهت‌دار است چرا که همه مردم را به سمت امام حسین (ع) و یارانش می‌کشاند.
عقیق:کنگره ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی کنگره اربعین حسینی که با حضور حسین کچوئیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، شجاعی زند، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، مسعود معینی‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سالن سوره حوزه هنری ادامه یافت.

آیت‌الله محسن اراکی درباره جایگاه قیام حسینی در حرکت تاریخی گفت: مسئله اربعین حسینی یک نمود از یک انرژی عظیم اجتماعی است که این انرژی در صحرای کربلا تولید و تاریخ را به حرکت در آورد و این حرکت هم تا تاریخ را به نقطه مطلوب نرساند از پای نخواهد نشست.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه جامعه شناسی اسلامی همانطور که در جهان آفرینش هر جادثه بی حساب و کتاب نیست ، در جامعه بشری نیز همینطور است، افوزد: حرکت‌های جامعه بشری بر مبنای نظم آفرینش، هدفدار و به سمت برقراری جامعه عدل الهی است. امام صادق (ع) می‌فرمایند که شهادت امام حسین (ع) در دل مسلمانان ایجاد حرارت کرد و این حرارت عجیب ترین حادثه تاریخ بشری است که حتی امروز این حرارت در اقصی نقاط دنیا ما شور ایجاد می‌کند.

آیت‌الله اراکی در ادامه افزود:‌ اینکه گفته می‌شود قیام امام عصر (عج) قیامی است که انتقام خون امام حسین (ع) را می‌گیرد بدین معناست که آنچه خون امام برایش ریخته شد بوسیله امام عصر (عج) بثمر خواهد نشست.

وی با اشاره به اینکه 40 سال پیش صدام گروهی را که برای پیاده روی به سمت کربلا می‌رفتند قتل و عام کرد، گفت: سال بعد آن نیز مردم به سمت کربلا راه افتادند و شعار می‌دادند که اگر دست و پای ما را ببرند ما سینه خیز به سوی تو خواهیم آمد.

اراکی درباره ویژگی‌های انرژی و حب حسینی گفت: این انرژی نخست جهت دار است که همه را به سمت او می‌کشاند پس امام حسین (ع) یک مجموعه انرژی مشخص است که باید چهره‌اش به خوبی تبیین شود و این وظیفه اهل سخن، قلم و رسانه است که برای عامه مردم امام را تبیین کند دوم این انرژی وحدت گراست و سمت سوی افراد جامعه را به یک سو می‌برد و نیروهای پراکنده مردم را هدایت می‌کند و سوم بسیج کننده تمام استعدادهای انسان است کسی که در این مسیر قرار می‌گیرد حاضر است جانش را برای این هدف فدا کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین