عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني:
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق با بيان اين‌كه هر شعاري كه دربردارنده فرهنگ امام حسين(ع) نباشد، تحريف‌‌ معنوي نهضت عاشورا است، گفت: دانشجويان نسل فرهيخته جامعه هستند كه به خوبي مي‌توانند دشمن واقعي را شناخته و دشمن‌ستيزي را در جامعه ترويج كنند.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جلسه‌اي كه با حضور 160 نفر از دانشجويان مشرف شده به عتبات عاليات برگزار شد، از دانشجويان به عنوان سفيران جمهوري اسلامي ايران در كشور عراق نام برد و نقش آنان را بسيار اثرگذار خواند.
وي با بيان اين‌كه زيارت دانشجويان نسبت به زيارت ساير افراد متفاوت است، گفت: دانشجويان نسل فرهيخته جامعه هستند كه زمينه معرفت‌افزايي و شعور‌آفريني بيشتر را نسبت به اهل بيت عليهم‌السلام دارند، بايد دشمن واقعي جامعه اسلامي را شناسايي كرده و با همه زشتي‌ها و كجي‌ها ستيز كنند كه درحقيقت آنان فرهنگ‌ساز جامعه هستند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به ويژگي خاص امام حسين عليه‌السلام نسبت به ساير امامان معصوم به واسطه شرايط زماني و مكاني كه سبب قيام عاشورا شد، زيارت آن حضرت را نيز داراي ويژگي‌هاي منحصر به فرد عنوان و دانشجويان را به بررسي اين شاخصه‌هاي برجسته فرا خواند.
وي با اشاره به زيارت وارث، اظهار داشت: امام حسين عليه‌السلام آئينه تمام نماي صفات معنوي انبياي الهي است، هيچ نهضتي همانند نهضت امام حسين عليه‌السلام در عالم وجود نداشته و ندارد، زائران آن حضرت بايد وارث اكتسابي امام حسين عليه‌السلام باشند و ايمان ابراهيمي، صبر ايوبي و تسليم اسماعيلي را پيشه خود سازند.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با بيان اين‌كه اگر توانستيم گفتار، كردار و رفتارمان را حسيني قرار دهيم حسيني شده‌ايم، افزود: امام حسين عليه‌السلام در روز عاشورا و در سخت‌ترين شرايط نمازش را اقامه كرد، دانشجويان هم در محيط دانشگاه در هر شرايطي بايد نماز را اقامه كرده و آن را ترويج كنند.
وي ادامه داد: امام حسين عليه‌السلام با همه سختي‌ها و مصائب در آخرين لحظات راضي به رضاي خدا بود، ما هم بايد در سخت‌ترين شرايط هم از آن حضرت الگو بگيريم و كمالاتي كه آن حضرت داشتند را در خود احيا كنيم تا حسين‌گونه شويم و حسيني زندگي كنيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق از امر به معروف و نهي از منكر به عنوان هدف مهم امام حسين عليه‌السلام در روز عاشورا نام برد و گفت: شعارهايي كه در عزاداري‌ها بيان مي‌شود بايد مناسب با فرهنگ عاشورا باشد تا فرهنگ امام حسين عليه‌السلام در جامعه پياده شود و از هرگونه تحريفي در امان بماند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین