عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
یک مجموعه‌دار برجسته تهرانی انجام داد؛
با اهدای ۴۰۰ سکه ضرب چکشی تاریخی ایران به موزه آستان قدس رضوي، بخش مهمی از تاریخ پرفراز و نشیب سده‌های گذشته سرزمین بزرگ ایران روشن شد.
عقیق:به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي، مسؤول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه این سازمان با بیان این مطلب گفت: جواد نوروزی، مجموعه‌دار با ذوق تهرانی که علاقه فراوانی به تاریخ ایران داشته و مجموعه داری را از پدر آموخته، این مجموعه منحصر به فرد را که شامل بیش از 400 قطعه سکه می‌باشد، به این گنجینه اهدا کرده است.
یزدی نژاد افزود: این مجموعه کم نظیر گوشه‌ای از تاریخ ایران و زاویه‌های پنهان تاریخی و بعضی از نقاط مبهم گذشته سرزمین پهناور ایران را که کمتر روی آن تحقیق و مطالعه شده است، بخوبی روشن می‌کند.
در همین زمینه، آقای نوروزی، اهداکننده این مجموعه باارزش تاریخی، انگیزه خود را از وقف این مجموعه به آستان قدس رضوي را عشق و ارادت به بارگاه منور رضوی عنوان کرد و گفت: خوشحالم که این مجموعه به موزه حضرت رضا(ع) اهدا شد تا در جوار حرم مطهر رضوی حفظ و نگهداری شود و هم مورد مطالعه پژوهشگران و محققان سکه شناسی و متخصصان دوره‌های مختلف ایران قرار گیرد.



منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین