عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
استاندار مركزي در جلسه ستاد اربعين كه با حضور استاندار ايلام در مرز مهران برگزار شد، گفت: استان مركزي بعنوان استان معين ستاد اربعين در بخش خدمات شهري و درمان با استان ايلام همكاري مي كند.
عقیق:زماني قمي استاندار مركزي اظهار كرد: ستاداربعين استان مركزي با برپايي بيمارستان صحرايي و اعزام تيم هاي پزشكي و همچنين اعزام شهردار معين به مهران در راستاي تقويت خدمات بهداشتي و شهري ايفاي نقش مي كند.
زماني قمي با اشاره به اينكه محل استقرار بيمارستان صحرايي و همچنين شهرداري معين بايد جانمائي شود، گفت: با جلساتي كه در استان مركزي برگزار شده، اينكه شهرداري معين با چه كادر و امكاناتي در مهران مستقر شود، مشخص شده و شهردار و رئيس شوراي اسلامي كلان شهر اراك نيز به اين امر مقدس كمك خواهند كرد.
وي مدير كل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري مركزي را بعنوان شهردار معين در مهران معرفي كرد و گفت : ايشان در جهت تقويت مديريت حوزه شهري ،خدمات رساني به زائران و... از حدود 15 روز قبل و 5 روز بعد از اربعين حسيني در مهران حضور خواهد داشت .
زماني قمي بيان كرد: استان مركزي به عنوان يكي از استان هاي ميزبان زائران در مسير تردد به كربلاي معلي است و در اين راستا علاوه بر ستاد دولتي، يك ستاد مردمي منسجم نيز در اين خطه تدارك شده است.
استاندار مركزي گفت: در اربعين سال گذشته خيل زائران عاشق به سمت عتبات عاليات و كشور عراق و استقبال مردمي چشمگير بود و امسال به منظور خدمات رساني بهينه در اين آئين با تشكيل ستاد بزرگداشت اربعين در كل استان هاي كشور ، مشاركت در خدمات بهينه در مسيرهاي تردد و مرزهاي استان ايلام پررنگ ديده شده است.
زماني قمي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه مقاومت و مجاهدت هاي شجاعانه مردم سلحشور ايلام براي همه ايرانيان مثال زدني است، افزود: تاريخ ايران گواهي مي دهد كه مردم استان ايلام دين خود را نسبت به انقلاب و مرزهاي جمهوري اسلامي ادا كرده و آنچه براي ارتقا و منزلت نظام لازم بوده به منصه ظهور رسانده اند.
استاندار مركزي افزود: استان ايلام در تاريخ انقلاب و جنگ يادگارهاي تلخ و شيرين زيادي را دارد و مردم شريف اين استان براي تثبيت و امنيت كشور تلاش زيادي كرده اند و در سالي كه به نام همدلي و همزباني دولت و ملت است، مجموعه مديريت استان مركزي حضور و همراهي مديران ايلام را در ساماندهي و برنامه هاي بزرگداشت اربعين حسيني يك تكليف مي داند.
استاندار مركزي همچنين خواستار عضويت اين استان در ستاد دائمي اربعين در استان ايلام و شهر مهران شد.
گفتني است در اين جلسه در خصوص مشاركت استان مركزي در زمينه احداث بيمارستان صحرايي، پاركينگ و اختصاص ماشين هاي سنگين مخصوص حمل زباله و عمليات آتش نشاني، جرثقيل و تانكر آب در ايام اربعين و در شهرستان مهران ميان مسئولان دو استان بحث و تبادل نظر شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین