عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي:
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به اهميت و ارزش زيارت خاطرنشان كرد: آداب زيارت از اصل زيارت مهم‌تر است و معنا و مفهوم زيارت در رعايت آداب آن نهفته است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تبيين صفات جمال و كمال الهي، گفت: ارزش انسان به صفات جمال و كمال اوست و تنها موجودي است كه مظهر و مجلاي صفات كمال و جمال الهي مي‌شود.
وي با اشاره به حديثي از امام علي عليه‌السلام خطاب به يكي از ياران خود اظهار داشت: خوبي كنيد تا ديگران به شما خوبي كنند و رحم كنيد تا ديگران به شما رحم كنند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به اسما و صفات الهي خاطرنشان ساخت: هر يك از اسما و صفات الهي در ادعيه مأثوره براي امري و كاري مشخص شده است مثلا مريض نام ياشافي و كسي كه طلب روزي مي‌كند يا رازق و كسي كه گنهكار است يا غفار را صدا مي‌زند.
وي با بيان اين نكته كه هر اندازه اين صفات در انسان وجود داشته باشد هر چند به نحو محدود از سوي خداوند بر آن صفت كمال در او جلوه‌گر مي‌سازد، اظهار داشت: كسي كه بي‌رحم است نبايد توقع رحم از خداوند داشته باشد و كسي كه عيب‌پوش ديگران نيست نبايد از خداوند توقع عيب‌پوشي داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني تصريح كرد: الفاظ را بر زبان آوردن تنها كافي نيست بلكه بايد با زبان استعداد و دل خداوند را با آن اسماي مخصوصه خواند تا اجابت شود و لقلقه زبان كفايت نمي‌كند.
در ابتداي اين مراسم نيز حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بهجتي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا بر معرفت‌افزايي زائران تأكيد كرد و با بيان اين‌كه سفرهاي زيارتي براي معرفت‌افزايي زائران و افزايش مسائل اخلاقي و آراسته شدن صفات رحماني است، به بيان بايدها و نبايدهاي سفر زيارتي عتبات عاليات پرداخت.
وي با يادآوري اهميت تبيين مسائل اخلاقي، اظهار داشت: آمده‌ايم در كنار قبر حضرت سيدالشهدا(ع) الگو بگيريم از اين‌رو بايد به زائر گفته شود كه آن حضرت براي ورود به كربلا زمين آن را خريد و شب عاشورا به اصحابش فرمود هركس حق‌الناس بر گردن دارد اينجا نماند و خاك كربلا را ترك كند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به اهميت و ارزش زيارت خاطرنشان كرد: آداب زيارت از اصل زيارت مهم‌تر است و معنا و مفهوم زيارت در رعايت آداب آن نهفته است.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین