عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
توليت آستان قدس حسيني با حضور در نمايشگاه ماكت بازسازي شده واقعه عاشورا و تابلوهاي نفيس نقاشي حوادث بعد از عاشورا، از ترجمه عربي نخستين كتاب تصويري چادرهاي سوخته اثر خانم سيده الهه بهشتي رونمايي كرد.
عقیق: نخستين كتاب تصويري چادرهاي سوخته اثر خانم سيده الهه بهشتي كه در سال 1393 منتشر و وارد بازار نشر شده است، پس از ترجمه به زبان عربي، امروز 17 آبان‌ماه و در حاشيه بازگشايي نمايشگاه ماكت بازسازي شده واقعه عاشورا در بين‌الحرمين از سوي شيخ مهدي كربلايي توليت آستان قدس حسيني رونمايي شد.
از مزيت‌هاي اين اثر ارزشمند كه در 21 بخش، وقايع بعد از عاشورا و از لحظه شهادت امام حسين(ع) را به تصوير مي‌كشد، استفاده از زبان سوم شخص است تا خواننده قدم به قدم با تاريخ كربلا پيش رود؛ افزون بر اين‌كه مصور بودن بزرگ‌ترين ويژگي كتاب چادرهاي سوخته به شمار مي‌رود.
خانم بهشتي نويسنده كتاب چادرهاي سوخته در حاشيه رونمايي از اين اثر به خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج گفت: در كتاب چادرهاي سوخته از ميان مقاتل مختلف و روايت‌هاي گوناگون مطرح شده از واقعه عاشورا كه خواننده را دچار سردرگمي مي‌كند يك مقتل برگزيده و به زبان سوم شخص بيان شده است.
وي افزود: داستان اين اثر از لحظه شهادت اباعبدالله الحسين(ع) شروع مي‌شود و چگونگي حركت كاروان اسراي كربلا به سمت كوفه، اتفاقات پيش‌رو، حركت كاروان از كوفه به سمت شام به دستور يزيد و اتفاقاتي كه سبب رسوا شدن و از بين رفتن سلسله بني اميه مي‌شود و نيز بازگشت كاروان به طرف مدينه را بيان مي‌كند.
نويسنده كتاب چادرهاي سوخته با بيان اين‌كه مخاطب اين اثر با خواندن آن حوادث كربلا را به صورت حضوري احساس مي‌كند، گفت: چاپ نخست اين كتاب در سال 93 با تصاوير رنگي منتشر شد كه در چاپ جديد نوع نقاشي‌ها متفاوت و به صورت سياه و سفيد منتشر شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين كتاب نخستين روايت نامه مصور وقايع بعد از عاشورا با نگارش متفاوت و با ترجمه عربي است كه پاي هر فصل آن منابع و مآخذ مرتبط با وقايع از كتب اهل سنت و تشيع آورده شده است.










منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین