عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
حجت‌الاسلام زادهوش:
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با بيان اين‌كه ايمان و باور قلبي يك رتبه و درجه نيست كه نياز به پيشروي و تربيت نداشته باشد، گفت: تقويت ايمان سبب صبر بر مشكلات، پرهيز و مقاومت در برابر گناه مي‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام احمد زادهوش، رييس جامعه المرتضي در جمع زائران حرم مطهر امام حسين(ع) به بيان فوايد تقويت ايمان پرداخت و گفت: ايمان و باور قلبي يك رتبه و درجه نيست كه نياز به پيشروي و تربيت نداشته باشد.
وي با بيان اين‌كه انبيا و اولياي الهي همواره به تربيت ايمان قلبي خود پرداخته‌اند، اخلاص در انجام اعمال، اتصال به قرآن و تدبير و تأمل در آيات الهي، ذكر و ياد خدا به صورت مداوم و مكرر و زيادت در انجام اعمال صالح و خوش‌اخلاقي، احسان و نيكوكاري را از راه‌هاي تقويت ايمان برشمرد.
معاون پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت تصريح كرد: هر اندازه كه ايمان تقويت و باور ريشه‌دارتر شود، ثمرات و فوايد بيشتري را نصيب انسان مي‌كند كه از آن جمله مي‌توان به صبر در برابر مشكلات، پرهيز و مقاومت در برابر گناه، تقويت قواي بدن، ايمان به معاد و جهان آخرت اشاره كرد.
اين خبر مي‌افزايد: به خاطر آوردن سختي هاي جهنم و خوبي هاي بهشت، يادآوري سكرات و سختي‌هاي مرگ و عذاب قبر، توجه به دلائل قدرت الهي، محاسبه اعمال، انجام كامل واجبات و ترك تمامي محرمات ديني و سعي در انجام مستحبات و ترك مكروهات از ديگر عواملي است كه سبب تقويت ايمان مي‌شود.
دوري از شبهات، تحقيق و پژوهش در سيره صالحين و نيك گامان، بذل و انفاق فراوان، افزودن بر علم و دانش و دوري از جهل و ناداني، دعوت ديگران به سوي خدا، پرهيز از طمع در امور دنيوي و يكي كردن عمل و گفتار و تلاش براي پرهيزكاري در جريان تقويت ايمان به دست مي‌آيد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین