عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
رئیس سازمان حج و زیارت کشور:
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: هیچ اثر یا اطلاعاتی از غضنفر رکن‌آبادی در دسترس نیست.
عقیق:سعید اوحدی عصر در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد هدف از سفر خود به لرستان را دیدار با خانواده‌ جان‌باختگان و مفقودان این حادثه عنوان کرد و اظهار داشت: هیچ اثر یا اطلاعاتی از غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در دسترس نیست.

وی با بیان اینکه دولت عربستان باید پاسخگوی مفقودان این حادثه باشد، افزود: در حال حاضر 25 زائر کشور ایران مفقود هستند که از این تعداد چهار نفر از آن‌ها متعلق به استان لرستان است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: در حال حاضر ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور تشکیل‌ شده و بنا است که مراسم اربعین حسینی(ع) امسال به نام جان‌باختگان حادثه منا برگزار ‌شود.

وی اظهار داشت: در ستاد مرکزی اربعین اقدامات ارزشمندی برای اسکان زائران انجام‌ شده و بیش از 240 هیئت عزادار برای پذیرایی از زائران در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: بنا به تصمیم کشور عراق امسال تنها با داشتن گذرنامه معتبر با اعتبار 6 ماهه و ویزای کشور عراق امکان ورود به مرزها وجود دارد.

اوحدی اظهار داشت: در رابطه با مسئله اربعین، چهار کمیته را ما به عهده‌داریم، ولی مسئولیت رسمی آن با وزارت کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه DNA بستگان خانواده‌های مفقودان حادثه منا و کسانی که بدون مجوز در عربستان دفن شده‌اند در قالب یک فرآیند علمی و متناسب با استانداردهای روز به عربستان فرستاده شده است، گفت: دولت عربستان موظف شده، فرآیند تخصصی تطبیق DNA را انجام دهد و نتایج آن را ظرف مدت 10 روز اعلام کند.

اوحدی افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر از طرف دولت عربستان نتایج این فرایند اعلام شود، تا بخشی از نگرانی‌های مردم ما در رابطه با مفقودان حادثه منا برطرف شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین