عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
مدیرعامل شرکت "شمسا" از توقف اعزام کاروان‌های زیارتی ایران به عراق از اول تا 14 آذرماه خبر داد و گفت: اعزام کاروانی زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق پس از اربعین و از 15 آذرماه دوباره آغاز می شود.
عقیق:ناصر خدرنژاد اظهار کرد: توقف سفرهای کاروانی به عتبات عالیات عراق در اربعین دستور درست و بجایی بود، چرا که آن زمان نهایت 20 هزار نفر در قالب کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت به عراق اعزام می‌شدند، در حالیکه همه خدمات متمرکز همین تعداد زائر می‌شد. علاوه بر این زائران تمایل دارند در روز اربعین حتما در کربلا باشند که در سفرهای کاروانی این امکان 100 درصد مقدور نبود، اما اکنون با توقف سفرهای کاروانی همه خدمات و نیروهای شمسا در خدمت ستاد اربعین قرار خواهد گرفت تا به همه زائران خدمت‌رسانی شود.
او که تا پیش از انتقال اتاق عملیات ستاد اربعین از سازمان حج به وزارت کشور، مسؤولیت کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین را به عهده داشت و همچنان نیز با همین مسوولیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد، درباره آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در این کشور برای پوشش اربعین اظهار کرد: امکانات لازم برای اسکان زائران ایرانی در کربلا و نجف و نقاط مرزی در نظر گرفته شده است، اما باید توجه کرد که در اربعین این مردم عراق هستند که از زائران میزبانی می‌کنند.
«خدرنژاد» که به تازگی از سفر عراق بازگشته، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آماده کردن شهرهای کربلا، نجف و نقاط مرزی ایران و عراق گفت: اقداماتی از سوی برخی ارگان‌های ایرانی در عراق درحال انجام است، فضاهایی برای اسکان موقت زائران آماده شده، شهرداری تهران یک‌سری زمین برای برپا کردن کمپ‌های اقامتی در اختیار گرفته و تامین امکانات در حد بضاعت انجام می‌شود، اما به هر حال ما در یک کشور دیگر، این امکانات را ایجاد می کنیم و این کار آسانی نیست.
او با بیان این که وضعیت زیرساخت‌ها در عراق اصلا تعریفی ندارد، افزود: نقطه صفر مرزی در خاک عراق از مهران تا کوت یک بیابان بی آب و علف و بدون هیچ امکاناتی است، برای همین حدود 500 دستگاه اتوبوس وارد خاک عراق خواهند شد تا زائران را در این مسیر جابجا کند. خدمات ما در این نقطه 24 ساعته خواهد بود تا زائران مثل سال گذشته سرگردان نباشند.
مدیرعامل شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران ادامه داد: مردمی که می‌خواهند در اربعین به عراق بروند، باید این شرایط را در نظر بگیرند، چون مثلا این 500 اتوبوس چند نفر را می‌توانند جابجا کنند، مردم نباید فکر کنند هر زمان که وارد خاک عراق شدند این اتوبوس‌ها آنجا خالی منتظر آنها و آماده حرکت هستند. باید وضعیت عراق و امکانات محدود آن را درنظر بگیرند.
خدرنژاد همچنین گفت: ما همه توان خود را بکار گرفته‌ایم و امیدواریم اربعین امسال بهتر از سال گذشته باشد که با توجه به اقدامات برنامه ریزی شده، حتما این طور خواهد بود.


منبع: ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین